Onder een opnieuw stralend blauwe hemel op Sportpark de Koppel en met vele supporters van beide verenigingen langs de lijn heeft Nederwetten geen punten kunnen binnen halen tegen het hoog geplaatste Odialiapeel.

In het eerste half uur gingen de partijen nog redelijk gelijk op. In de  3e minuut van de wedstrijd moest Nederwetten keeper Jordy van den Boogaard nog helemaal gestrekt gaan om te voorkomen dat Odiliapeel al op een vroege voorsprong kwam, maar hij pareerde de inzet van Nick Wals met een mooie safe. Het was echter opnieuw deze Nick Wals die de 0-1 op het scorebord bracht,  toen hij met een mooie curve in zijn schot geheel onhoudbaar voor de goed keepende Jordy van den Boogaard de score kon openen. In de 41e minuut werd Nederwetten eigenlijk pas voor de eerste keer echt gevaarlijk toen Christiaan Baaten alleen op de keeper van Odiliapeel af kon gaan maar zijn inzet ging net naast. Met de 0-1 ruststand  kon Nederwetten wel leven en de mogelijkheid in de 2e helft alsnog toe te slaan bleef aanwezig.

Ruststand: 0-1

Direct in de 2e helft kreeg Nederwetten weer een goede kans maar nog zonder resultaat. Toen in de 49e minuut Willem van Rooij een misser probeerde te corrigeren raakte hij op een ongelukkige manier de tegenstander die onderuit ging en de goed leidende, pas 19 jarige  scheidsrechter, Matteo Matterazzi, kon niet anders dan de bal op 11 meter leggen. De toegekende penalty werd onberispelijk binnen geschoten door opnieuw Nick Wals 0-2. Nederwetten paste enkele wissels toe maar het zat vandaag allemaal niet mee. De Odiliapeel keeper stond steeds op de juiste plaats en ondanks de goede inzet en werklust van Nederwetten was het tij niet meer te keren. Zeker toen een mooie aanval van Odiliapeel een goedlopende aanval prachtig afrondde met een mooi schot van Brian van Dijk, 0-3 derhalve.

Eindstand: 0-3

De supporters van Nederwetten konden ook wel leven met deze uitslag. Het gemis van enkele belangrijke spelers Giel, Hein en zeker ook spits Toon van Rooij, die juist vandaag vader werd van een gezonde dochter, viel er in de gezellige kantine toch nog iets te vieren.

Positief blijven, dan komt het best wel weer goed was de unanieme conclusie.

Toon gefeliciteerd!

Door: Louis Staals