Blessures en schorsing breken Nederwetten op.

Een zwaar gehandicapt Nederwetten mistte bij de aftrap 5 basis spelers. In het begin ging het nog redelijk gelijk op met Ben van der Bruggen als libero. Over en weer wat kleine kansjes en tot de 30e minuut bleef het 0-0. Toen moest ook Christiaan Baaten ook nog uitvallen  met pijnlijke hamstring. Zijn vervanger was Niek Evers. Ietwat (on-)gelukkig kwam Ollandia op 0-1 toen een als voorzet bedoelde bal over keeper Jordi van den Boogaard in de verre hoek binnen viel. Nederwetten probeerde de bakens te verzetten en kwamen toch regelmatig in de 16 van de tegenstander maar echte kwaliteit om te scoren bleef uit. Ben van der Bruggen probeerde nog wel wat impulsen te geven maar een minuut voor rust verslikte hij zich in zo’n poging en kon de Ollandia spits Robert Erven alleen op de keeper af en de 0-2 scoren.

Ruststand: 0-2

Na de rust een zelfde spelbeeld. Nederwetten werkte hard maar kon geen bres slaan in de solide verdediging van Ollandia slaan. Een vrije trap van Rob van der Heijden in de 70e minuut  belandde in de rechter benedenhoek en bracht de stand op 0-3. Bart Sengers en Dirk Renders kwamen nog in de ploeg maar ook zij konden het tij niet keren. In de slotminuut maakte spits Robert Erven ook nog de 0-4 op het bord maar toen zaten de Nederwetten spelers eigenlijk al met hun hoofd in de kleedkamer. Niks op af te dingen deze uitslag. Gauw vergeten deze zondag. En normaal gesproken kunnen we de wedstrijd in de kantine met de harde kern nog evalueren en zelfs die was gesloten i.v.m het fenomeen Corona. Maar beter de regels volgen dan aan je laars lappen, want, daar weegt deze nederlaag niet tegen op, was de conclusie.

Eindstand: 0-4

Door Louis Staals