Mooie doelpunten en sprankelend voetbal in 1e helft.

In het mooi gelegen sportpark van VCO in “het Oventje”had Nederwetten iets moois in petto voor de 4 meegereisde supporters van de club. Al in de eerste 10 minuten kreeg Nederwetten enkele mooie kansen voor Toon van Rooij, Christiaan Baaten en Roy Sleegers maar het spektakel brak pas echt los in de 14e minuut. Een strakke pass van Giel van Korven bereikte Toon van Rooij, die kapte 2 spelers uit en zette de 0-1 op het bord. Amper 1 minuut later mocht Giel een vrije trap nemen en die schoot hij fraai binnen in de linker benedenhoek. 0-2. Wim van Kronenburg kreeg ook nog 2 scoringskansen maar zijn inzetten miste de juiste richting. Wel gaf Wim een mooie assist op Toon van Rooij en die tekende voor de 0-3. Bij opnieuw een vrije trap van Giel kreeg de VCO keeper de bal niet onder controle en de terugspringende bal werd door Christiaan Baaten binnen geschoten. 0-4 Weer 10 minuten later , Nederwetten was vrijwel steeds aan de bal,weer een pass van Giel op Toon en jawel hoor 0-5 binnen het half uur. Dat dit koppel zo vaak kon scoren was mede te danken aan de rest van het team dat accuraat en gediciplneerd bleef spelen en 5 minuten voor rust haalde Giel nogmaals uit voor 0-6.

Ruststand: 0-6

Na de pauze leek het of er een kalmerend middel in de thee had gezeten want het tempo zakte aardig terug maar Nederwetten bleef de bovenliggende partij. De ingevallen Hein Snellen van Vollenhoven kon met een fraaie curve in zijn schot nog een keer de VCO doelman passeren en de 0-7 aantekenen maar dat was toch een van de weinige hoogtepunten uit de 2e helft. Dankzij ook door een goed middenveld en achterhoede hoefde keeper Jordy van den Boogaard nauwelijks in actie te komen en kan met vertrouwen gekeken worden naar de gestaakte inhaalwedstrijd.

Aanstaande donderdag tegen FC De Rakt en volgend weekend een thuiswedstrijd opnieuw tegen VCO.

Eindstand: 0-7

door Louis Staals