Compleet anders dan in uitwedstrijd, speelde Nederwetten voor een groot aantal supporters, een van de slechtste wedstrijden van deze competitie. Dat was ook enigszins de verdienste van de tegenstander die in tegenstelling tot vorige week , feller op de bal was, meer druk zette op Nederwetten en fanatieker waren. Hierbij moet wel vermeld worden dat Willem van Rooij en zeker Ben van der Bruggen nog veel gaten dichtliepen.

Nederwetten probeerde het vooral met lange ballen maar die werden de eerste 20 minuten door VCO makkelijk verdedigt. In de 23e minuut kreeg Nederwetten een penalty te nemen omdat Willem van Rooij in het strafschopgebied onderuit werd gehaald. Giel van Korven knalde de bal snoeihard in de rechter benedenhoek derhalve 1-0. Een van de weinig goedlopende acties was de pass van Giel van Korven op Toon van Rooij die opnieuw zijn tegenstander uitkapte en de 2-0 binnenschoot. Door een misverstand in de achterhoede wist Bram van VCO ook nog de 2-1 te scoren. In de 38e minuut brak Toon van Rooij door de achterhoede van VCO en scoorde op fraaie wijze de 3-1. De scheidsrechter keurde deze goed, maar de grensrechter had schijnbaar een buitenspel situatie gezien. De nog jonge scheidsrechter liet zich om praten en geloofde ondanks zijn twijfel de VCO grensrechter op zijn blauwe ogen. Doelpunt alsnog afgekeurd.

Ruststand: 2-1

In de 2e helft. Werd het allemaal niet beter en het voelde eerder dat VCO nog gelijk kon komen eerder als dat Nederwetten nog zou scoren. Martijn Duif viel nog verdienstelijk in voor Jesper Franc en Dirk Renders nog voor Hein Snellen van Vollenhoven. Ook Dirk gaf nog enkele mooie passes maar het duurde tot de 89e minuut, dat Christiaan Baaten een prima corner nam en Giel van Korven zijn doelpunt knap binnen kopte. 3-1. Deze wedstrijd alleen maar de punten tellen en maar hopen dat we volgende week tegen HVV wat meer cohesie in het team hebben want het was niet best vandaag.

Eindstand: 3-1

Door: Louis Staals