Een nog steeds zwaar gehavend Nederwetten moest het vandaag opnemen tegen angstgegner Elsendorp. De laatste jaren kwam Nederwetten steeds te kort tegen de werkploeg die evenals Nederwetten al jaren in de 5e klasse uitkomt.

Met wat andere namen dan anders begon Nederwetten zichtbaar met weinig vertrouwen aan de wedstrijd. Mede hierdoor was het binnen 3 minuten al 0-1 door miscommunicatie achterin. De rest van de eerste helft verliep redelijk rustig en aan beide kanten was er weinig sensatie in de doelmond. Desondanks viel vlak voor rust de tweede goal van Elsendorp, op identieke wijze als de eerste goal.

Ruststand:  0-2

In de tweede helft kwam Nederwetten anders uit de startblokken. Tijdens de thee zijn de koppen bij elkaar gestoken en is besloten om er toch nog wat van te maken. Dit resulteerde in meer balbezit, maar tot echte kansen kwam het niet. Wel wat speldenprikjes vanuit de tegenstoot door de aanvallers van Elsendorp.

In de 62e en 63e minuut leek er sprake van een black-out. Nederwetten verloor compleet de concentratie en in no-time had Elsendorp de score verdubbeld. Wederom door wat onoplettendheid en Elsendorp was meedogenloos. Het was 0-4 en er kwam wat mineur over Sportpark De Koppel te hangen. Sjaak plukte tot tweemaal toe een bal van het dak van de kantine en dat waren toch wel zo’n beetje (letterlijk) de hoogtepunten op dat moment.

Er moest wat gebeuren. Tim, Tom en Rutger werden in het veld gebracht en dat hielp zichtbaar. Er kwam wat meer druk op het doel van Elsendorp en er werden ook meer duels gewonnen. Rutger miste op een haar na een kopkans na een voorzet van Tom. Even later was diezelfde Tom verantwoordelijk voor de eretreffer. In de tachtigste minuut bracht hij de stand op illustratieve wijze, via een scrimage, op 1-4.

Eindstand: 1-4

Zondag wacht een uitwedstrijd tegen Tongelre. Op het Eindhovense kunstgras zal Nederwetten moeten proberen om niet nog verder weg te zakken op de ranglijst. Een duel om de rode lantaarn!