Ondanks hard werken heeft het vaandelteam van Nederwetten nog steeds geen enkel punt binnen kunnen slepen in deze nog prille competitie. Tegen het hooggeplaatste VOW uit Zijtaart ontbrak het ook vandaag weer aan het beetje geluk, maar er zit progressie in het team.

In de eerste helft was Nederwetten zeker niet de mindere van medekoploper VOW. Een mooie vrije trap van VOW werd in de 25e minuut prima gestopt door keeper Jordy van den Boogaard en een prima aanval via Roy Sleegers leidde net niet tot een doelpunt van Toon van Rooij. Een licht gegeven gele kaart aan Ben van den Bruggen werd Nederwetten uiteindelijk fataal in deze wedstrijd. In de 40e minuut van de eerste helft probeerde Ben van den Bruggen een aanval van VOW onschadelijk te maken in het strafschopgebied en dat gebeurde in de ogen van de scheidsrechter onreglementair. Dit betekende de de 2e gele en de daaruit voortvloeiende rode kaart voor van der Bruggen en een penalty voor VOW. Ondanks dat keeper van den Boogaard in eerste instantie de inzet kon keren, maakte Bart van de Oever uit de rebound alsnog de 1-0. Met 10 man en toch enigszins geknakt werd het 3 minuten later ook nog 2-0 door Stan van der Heyden die een voorzet mooi kon binnen lopen. Dit werd ook de ruststand.

Ruststand: 2-0

In de 2e helft probeerde Nederwetten ondanks de numerieke minderheid toch nog de bakens te verzetten. Een grote kans voor Toon van Rooij en de tomeloze inzet van vooral Wim van Kronenburg kwamen echter niet tot resultaat. Uit een diepte pass kon Bart van de Oever alsnog de Nederwetten keeper met een mooie lob verschalken en de 3-0 op het scorebord zetten Een duidelijke overtreding in het strafschopgebied op Wim van Kronenburg werd door de scheidsrechter niet als zodanig beoordeeld en een penalty aan Nederwetten onthouden. Een wissel voor Toon van Rooij en Tim Bunthof voor Hein Snellen van Vollenhoven en Tom Raaymakers  konden het tij voor Nederwetten niet meer keren. Alleen de altijd sterke Willem van Rooij kon de eretreffer, op een mooie vrije trap van Thijs Merks met een mooie kopbal afronden 3-1 En toen de compleet leeg gespeelde Wim Kronenburg ook nog met een blessure het veld moest verlaten en het aantal wissels was verbruikt moest Nederwetten met 9 man met hangen en wurgen het einde van deze wedstrijd halen.

Eindstand: 3-1

Ondanks de nederlaag zien de supporters toch progressie en hoop en vertrouwen  voor het verdere verloop van deze competitie.

Door Louis Staals