Aan de weersomstandigheden heeft het zeker niet gelegen, want de zon scheen in Nederwetten en ondanks de stevige wind was de temperatuur aangenaam. Beide teams begonnen aftastend aan de wedstrijd, maar al in de 13e minuut nam Rik Hubers de bal op 30 meter van het doel op zijn slof en de deze verdween door de wind gedragen over keeper Koen Joosten 0-1 . Amper een minuut later kreeg Toon van Rooij ook  de kans op een schot  maar dat zeilde ook over de Elsendorp keeper en spatte op de kruising van lat en paal uiteen. In de 24e minuut mocht Mathijs Merks van Nederwetten een corner nemen die werd door Willem van Rooij verlengd en prima door Toon van Rooij ingeschoten. 1-1.   In de 32e minuut weer een hoge bal richting doel van Nederwetten en weer werd door mis communicatie en een beetje geluk opnieuw in het Nederwetten doel gewerkt door weer Rik Hubers. Dit was ook de ruststand.

Dankzij veel persoonlijke fouten en naar het leek ook wat gebrek aan inzet liep Elsendorp in de 58e minuut uit naar 1-3 door een  misverstand in de defensie, kon Giel van Deursen de bal gemakkelijk binnen schieten. Dezelfde speler nam in  de 66e minuut ook nummer vier voor zijn rekening en weer was onnodig balverlies de oorzaak. Nog maar net een minuut later mocht Silvan Kuijpers ook nog nummer vijf aantekenenen Nederwetten moet terugkijken op een wedstrijd met veel te weinig bezieling en persoonlijke fouten.   Voor Nederwetten een slecht resultaat en voor Elsendorp een dik verdiende overwinning.

Door: Louis Staals