Fantastische omstandigheden beloofden op deze mooie dag veel goeds. Op deze moederdag zouden onze jongens hun moeders natuurlijk graag trakteren op de nodige doelpunten en zo geschiedde.

.

Het begon zo mooi tegen mede titelkandidaat SPV Binnen zes minuten kreeg Nederwetten door Ben van der Bruggen en Tim Bunthof mogelijkheden om te scoren in de beginfase. Beide miste jammerlijk het doel. En dan zie je vaak dat als je zelf niet scoort de tegenstander het wel doet. In de 12e minuut was het raak door een mooi doelpunt van Bram Rijnders 0-1. Toen Nederwetten een vrije trap kreeg op zo’n 20 meter van het doel, ging aanvoerder Giel van Korven achter de bal staan. Met een sublieme trap bracht hij Nederwetten weer langs zij 1-1, en er waren nog maar 16 minuten gespeeld. 4 minuten later leverde Mathijs Merks een puntgave voorzet vanaf links en die werd fraai binnen gewerkt door Niek Evers. 2-1 Nederwetten kon hier niet lang van genieten, want amper 1 minuut later maakte goaltjesdief Toon van Lierop alweer de gelijkmaker 2-2. Weer bijna vanaf de aftrap gaf Jesper Franc een voorzet op rechts en die werd door de hardwerkende Tim Bunthof binnen gekopt 3-2 Maar de opvallend goede speler, Bram Rijnders, slingerde zich een weg langs 3 tegenstanders en maakte fraai de ruststand 3-3.

Rust: 3-3

De pijp was al aardig leeg bij Nederwetten in de 2e helft want na goed 10 minuten scoorde opnieuw Toon van Lierop de 3-4 en kon Nederwetten het ondanks de nodige wissels niet meer bijbenen. Het was weer Toon van Lierop die knullig verdedigen afstrafte en de 3-5 deed aantekenen. Slecht timen bij het uitkomen van de Nederwetten doelman werd afgestraft door opnieuw Bram Rijnders die zijn 3e doepunt van deze wedstrijd maakte. In de 79e minuut werd dit aantal nog overtroffen door zijn mede aanvaller Toon van Lierop die zijn 4e treffer scoorde en de eindstand 3-7 op het scorebord zette. Een voor het publiek, leuke en sportieve wedstrijd die uitstekend geleid werd door de scheidsrechter.

Eindstand: 3-7

Volgende week opnieuw de derby tegen Gerwen. Nederwetten maar nu moeten Nederwetten uit. Zet het maar vast in Uw agenda want het wordt een opnieuw een kraker