Derby Nederwetten – Gerwen beslist door penalty

Onder grote publieke belangstelling en een lekker voetbal weertje hebben de vaandelteams van Nederwetten en Gerwen een  sportieve wedstrijd laten zien aan het publiek.

Bezoekers van Nederwetten, Gerwen maar ook van EMK Eeneind zagen in de eerste helft een op en neergaande strijd waarin Nederwetten zeker niet de mindere was van het hoog geklasseerde Gerwen. Na een kwartier onderschepte Ben van der Bruggen een bal in de Gerwen verdediging en zijn mooie lob over de keeper belandde op de lat. Ook Gerwen raakte het houtwerk 10 minuten later maar verder waren in de eerste 45 minuten weinig hoogtepunten te bespeuren en het echte derby gevoel was zeker niet aanwezig.

Rust: 0-0

Na de thee kreeg Nederwetten een mooie kans op 1-0  toen Mathijs Merkx een prachtige voorzet gaf op Toon van Rooij maar die kopte over het doel. Gerwen werd wel wat sterker in de 2e helft maar de defensie van Nederwetten stond onder leiding van Willem van Rooij als een huis. Tot in de 76e een totaal onnodige overtreding van Roy Sleegers in het 16 meter gebied een penalty gegeven door de uitstekend leidende scheidsrechter van Straaten uit Boxmeer. Gerwenaar Tom van den Berk gaf de Nederwetten doelman geen schijn van kans derhalve 0-1.

Nederwetten kon, leeg gespeeld, geen vuist meer maken om op gelijke hoogte te komen en Gerwen kreeg zowaar nog wat kleine kansjes om de score uit te breiden.

Na afloop barstte het feestgedruis in het Piet Renders Paviljoen los en tot in de kleine uurtjes stonden de spelers en supporters als echte vrienden bij elkaar om ieder op zijn manier de wedstrijd te evalueren. Geen echte derby maar sportief en na afloop super gezellig.

Eindstand: 0-1