Nederwetten 1   -    Racing Boys 1                                         19 februari 2017

Onder een grijze hemel met temperaturen die niet echt aangenaam waren, stonden de supporters van Nederwetten  te wachten op de aftrap tegen de club uit Deurne  Racing Boys. In de hoop wat warmte te krijgen van het spel van hun favoriet, het vaandelteam van Nederwetten. En dat zag er in de eerste helft zeker wel naar uit. Nederwetten speelde met een goede inzet en in de 15e minuut kreeg Rick van Lieshout een uitgelezen kans om de score te openen maar hij schoot hard over het doel. Nederwetten was veel sterker dan de tegenstander en ondanks enkele mooi combinaties bleef de score uit. Er van uitgaande dat we met een brilstand de rust zouden ingaan kwam alsnog de verdiende goal. In de 45e minuut gaf Toon van Rooy een splijtende pass op de opkomende Bart Sengers en die rondde zijn actie af met een spetterend schot, onhoudbaar voor de Racing doelman. Dus kon Nederwetten met een gerust hart gaan rusten. 1-0

Vol goede moed keerde beide teams terug voor de 2e helft maar Nederwetten werd slordig in de passing, speelde on geïnspireerd,  met gevolg dat er veel fouten gemaakt werden. Na gerommel in de verdediging haalde Ben Verbruggen een tegenstander neer in het strafschop gebied en de goed leidende scheids gaf een terechte strafschop. Die werd benut door Erik Slegers   1-1.

Racing Boys rook bloed en in de 68e kregen ze loon naar werken na gerommel en getreuzel in de Nederwettense achterhoede kon Falk Louwers de 1-2 schieten. Maar omdat een wedstrijd nou eenmaal 90 minuten duurt kreeg Nederwetten in de 90e minuut toch nog een punt. Een prachtige diepe pass van opnieuw Toon van Rooy werd prima binnen getikt door Tom Raaymakers. Het hadden ook nog 3 punten moeten zijn want Hein Snellen van Vollenhoven kreeg een unieke kans om de 3-2 binnen te schieten maar helaas zijn poging ging over het doel van Racing Boys.

Goede 1e helft voor Nederwetten maar volgende week maar goed Carnaval vieren en dan op naar de laatste fase van dit seizoen.

Verslag geschreven door: Louis Staals