Irene 1  – Nederwetten  1       2 – 4

Het begon voortvarend  voor Nederwetten in de eerste competitie wedstrijd na de winterstop. Al na 6 minuten stond de 0-1 op het scorebord dankzij een assist van Christiaan Baaten en een perfecte afronding van Rik van Lieshout die de bal knap over de keeper van s.c Irene schoot. Amper 3 minuten later was het Toon van Rooy die de bal diagonaal op doel schoot en de met moeite weg gewerkte bal werd attent  binnen geschoten door de weer herstelde Tom Raaymakers 0-2 . Irene was volledig de kluts kwijt en ondanks dat Nederwetten heel slordig ging spelen wisten zij geen kans om doelman Koen Joosten te passeren. In de 30e minuut schoot Irene speler Yorick de Vos een bal terug op zijn doelman maar veel te zacht en Toon van Rooy wist de bal te onderscheppen en passeerde zonder problemen de Gemondese doelman. 0-3. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee kwam er al snel een kentering in de wedstrijd. Binnen 3 minuten wist Irene, ook dit keer door Yorick de Vos 2x te scoren. Eerst na een mooie diepte pass en 2 minuten later door gestuntel in de Nederwetten verdediging. Er volgde nog meer kansen en de thuisclub voelde dat er iets halen was. In de 65e minuut kreeg Irene een penalty omdat een speler in de 16 was neergehaald. Deze buitenkans werd echter gemist omdat de bal via de paal naast het doel van keeper Joosten ging. In de 85e minuut kreeg Toon van Rooy nog een open kans om de score te verhogen maar hij faalde voor open doel.  Gelukkig maakte hij zijn fout 2 minuten later goed door de 2-4 op het scorebord te brengen en Nederwetten kon na een spannende wedstrijd met een gerust hart en 3 punten de thuisreis naar Nederwetten aan vangen.

Door: Louis Staals

Â