De derby tussen de twee rivalen is in onderling overleg verplaatst naar zaterdagavond 5 september en vangt aan om 18:00u.

Voor Nederwetten waren er meerdere motieven om de wedstrijd naar de zaterdag te verplaatsen. Belangrijkste argumenten zijn de oefenwedstrijd die we op de dinsdag daarna tegen Mariahout spelen; nu hebben we meer rust.
Natuurlijk speelt ook het gezelligheidsverhaal rondom de derby een rol. Er zullen wel wat pilsjes gedronken worden en als je dan de dag na zo’n derby vrij bent dan is dan natuurlijk wel lekker.

CORONA:

Schminken, vlaggen, liederen zingen; dat mag. Graag zelfs, gezellig! Echter willen wij u vragen om de CORONAMAATREGELEN te respecteren. Samen met RKGSV is er nagedacht over het vormgeven van onze derby in deze lastige tijd en wij zijn ervan overtuigd dat het kan. Bij voorbaat willen we iedereen bedanken voor het bestuderen en opvolgen van de regels en aanwijzingen die er gelden op ons sportpark.