Onder een strakblauwe hemel en zomerse temperatuur startte de laatste wedstrijd van Nederwetten voor dit seizoen. Het spel was al 5 minuten bezig voordat scheidsrechter van der Zanden voor de eerste keer moest fluiten. Over en weer werd het een beetje aftasten en wat kleine kansjes. De wedstrijd ging leuk tegen elkaar op tot in de 20e minuut het helemaal mis ging voor Nederwetten. Een communicatie fout tussen laatste man Dennis Wouterse en keeper Peter Thoonen  resulteerde in de 0-1 voor Elsendorp door Giel van Deurzen. Dit werd ook de ruststand.  In de 48e minuut was het Ben Verbruggen die Toon van Rooy  in speelde en deze zette de verdediging van Elsendorp in zijn geheel op het verkeerde been en schoot de gelijkmaker prachtig binnen. In de 65e werd een mooie aanval nog prima gestopt door Peter Thoonen die zeker de laatste wedstrijden in puike vorm steekt. In de 76e minuut werd een  doelpunt  van Koen van Gorp nog afgekeurd wegens buitenspel  maar ondank wissels enkele kansen over en weer bleef de 1-1 op het score bord. Over de hele wedstrijd genomen was Nederwetten zeker niet de mindere en met een maal winst en 1 maal gelijk is het seizoen goed afgesloten. Toen na de wedstrijd ook nog bekend werd dat PSV ook nog kampioen van Nederland was geworden was het feest in de kantine van Nederwetten helemaal compleet. De stamtafel met experts verhuisde al spoedig naar buiten om daar de analyses van de wedstrijd te doen maar het duurde nog lang voor het feestgedruis in Nederwetten verstomde.  Een mooie zonnige zondag in Nederwetten.

Louis Staals