Voorafgaand aan de wedstrijd zaten de spelers en begeleiders strak in de lak voor de teamfoto samen met hoofdsponsor Paul van den Broek en was er een uitstekende sfeer om er vandaag een mooie en succesvolle wedstrijddag van te maken.

Maar ondanks de afspraak om van begin af aan de tegenstander onder druk te zetten en aanvallend voetbal te spelen werd Nederwetten in de verdediging gedrongen door een stug en sterk spelend Sterksel.
In de vierde minuut keek Nederwetten tegen een 0-1 achterstand aan toen Bart Berkers van links naar binnen draaide en de bal laag in de korte hoek binnenschoot. Nederwetten kreeg langzaam maar zeker meer overwicht en zag in de 10e minuut een doelpunt van Toon van Rooij afgekeurd worden wegens buitenspel. Na 15 minuten werd een inzet van Giel van Korven door de keeper van Sterksel nog net tot corner getikt. In de 19e minuut gevolgd door een schot van de Sterksel spits op de lat. Beide teams maakten veel fouten en dat gaf ze ook beiden veel kans tot scoren. Net voor rust kwam Nederwetten op gelijke hoogte na een schitterende rush van Ben van der Bruggen die de bal panklaar legde voor Toon van Rooij die onhoudbaar inschoot 1-1.

Na rust ging Nederwetten fel van start en kwam in de 53e minuut op 2-1.
Prima verdedigend werk van Mark Spaan zorgde ervoor dat de bal snel in bezit kwam van Giel van Korven die via een een-twee met Toon van Rooij simpel kon binnenschieten. Vanaf dat moment kwam Sterksel steeds meer onder druk maar het verzet kon nog niet worden gebroken. Integendeel. In de 71e minuut werd een voorzet vanaf links prima binnengekopt door Rene Bosch. 2-2. En daar bleef het niet bij want het was wederom Bart Berkers die de verdediging van Nederwetten het nakijken gaf en beheerst de bal binnenschoot. 2-3.
Nederwetten zette alles op alles om toch minimaal een gelijk spel af te dwingen en dat lukte uiteindelijk in de 86e minuut. Giel van Korven lobde de bal over de keeper op de lat en de terugvallende bal werd ongelukkig door de Sterksel keeper in eigen doel getikt waarbij hij zichzelf ook nog behoorlijk blesseerde.
Al met al voor Nederwetten het onbehaaglijke gevoel van het onnodige puntverlies en voor Sterksel het lekkere gevoel van het punt dat ze in de wacht wisten te slepen.

Volgende week de uitwedstrijd tegen Knegselse Boys om 14.00u!