Gemeten naar het natte en winderige weer van de laatste weken, was deze middag in Keldonk een verrassing voor wat het weer betreft. Prima weertje om te voetballen. De harde kern van de Nederwetten supporters bewezen maar weer eens dat ze in goede en slechte tijden het vaandelteam blijven steunen.

Het begon allemaal heel voortvarend. De wedstrijd was amper 4 minuten oud, toen Wim van Kronenburg goed doorzette en “Karel” Raaymakers in stelling bracht. Die scoorde fraai de openingstreffer voor Nederwetten. 0-1. Heel lang kon van deze voorsprong niet genoten worden want in de 15e minuut nam Ron van der Heyden van Keldonk een strakke corner op rechts en deze werd prima binnen gekopt door Luuk Scheepers. Nederwetten wist de bal niet in de ploeg houden en Keldonk sprong onzorgvuldig om met de kansen en doelman Jordy van den Boogaard moest in de 40e minuut nog helemaal gestrekt om de 2-1 voor Keldonk te voorkomen.

Ruststand: 1-1

In de 50e minuut van de 2e helft werd Wim van Kronenburg prima gelanceerd door Roy Sleegers en hij schoot de bal loeihard op het Keldonk doel maar de Keldonk goalie, Jeppe Kerkhof, keerde het schot. Dit was, voor wat Nederwetten betreft, het enige wapenfeit van de hele 2e helft, terwijl Keldonk nog zeker 5 kansen kreeg om de wedstrijd te beslissen. Jammer dat in de slotminuut Willem van Rooij nog tegen zijn 2e gele kaart op liep en met Rood het veld moest verlaten. Volgende week in de thuiswedstrijd tegen Olland zullen ze hem zeker gaan missen.

Eindstand: 1-1
Door Louis Staals