Na ongeveer een maand zonder hoofdtrainer is het bestuur van RKVV Nederwetten er in geslaagd om een nieuwe hoofdtrainer voor de selectie van onze voetbalvereniging aan zich te binden. Vanaf 1 augustus 2018 zal Henri Maas, uit Mariahout, zich over de enthousiaste groep Nederwettense vaandeldragers ontfermen.

Procedure

De technische commissie en een afvaardiging van de spelersgroep is door Henri Maas tijdens een gesprekscyclus op enthousiaste wijze overtuigd. De persoonlijkheid en mentaliteit van Henri sluiten aan bij de kernwaarden die wij in Nederwetten voorstaan. Transparantie, communicatie, eenheid en positiviteit zijn woorden die in de gesprekken regelmatig voorbij kwamen.

Carrière

Henri heeft jarenlang als linksbuiten gespeeld in zijn woonplaats, bij VV Mariahout. Door toedoen van enkele blessures heeft hij na een korte afbouwperiode in de lagere elftallen besloten om het trainersvak in te stappen. Naast een zeer succesvolle periode als hoofdtrainer van RKSV Boerdonk, is Henri ook assistent geweest bij VV Ravenstein, Sparta ’25 en VV Mariahout. Vanwege een veranderende werksituatie kon dat de laatste jaren niet meer en heeft Henri een rol als jeugdcoördinator bij VV Mariahout vervuld. Onlangs is de werksituatie van Henri weer wat gunstiger geworden, waardoor er weer ruimte kwam om zijn grote passie, het hoofdtrainerschap, te kunnen oppakken.

Privé

Henri is 49 jaar oud, geboren en getogen in Mariahout. Getrouwd met Ria , samen hebben ze drie dochters tussen 15 en 20 jaar.

In het dagelijks leven werkt Henri op kantoor bij Kanters Special Products B.V. in Lieshout, waar hij lekker op de fiets naartoe kan. Deze multinational produceert onder andere voedingssupplementen voor dieren.

Naast zijn werk en het voetbal is duizendpoot Henri ook nog actief als vrijwilliger in het verenigingsleven van Mariahout.

Nederwetten

Henri geeft aan RKVV Nederwetten al jaren te kennen, als speler heeft hij regelmatig tegen Nederwetten gespeeld. Voor Henri is het belangrijk dat het goed zit met de sfeer in een vereniging en dat is iets wat Nederwetten volgens hem uitstraalt; een positieve vereniging, waar zaken goed voor elkaar zijn, met aandacht voor iedereen.

Wij wensen Henri Maas heel veel plezier en succes bij het hoofdtrainerschap van onze mooie vereniging RKVV Nederwetten!