Misschien is het je wel eens opgevallen. Twee keer per jaar, meestal voor Kerst en voor de zomerstop, begint het rondom het sportpark extra te gonzen. “Nee ik heb geen tijd. Ik word even geïnterviewd”. “Lachen, misschien komen we wel in het Koppeltje met deze foto”.

Eerlijk is eerlijk. De redactie heeft het echt heel gemakkelijk. Bij een club met zoveel fantastische vrijwilligers en minstens zoveel leuke mensen, is ‘keuzes maken’ elke redactievergadering eigenlijk het enige wat ons achter de oren doet krabben. Maar aan mooie onderwerpen, enthousiaste verhalen of leuke inbreng geen gebrek. Tel daarbij op de lovende complimenten, het leuke steentje wat je bijdraagt aan het ‘wij-gevoel’ en de uitnodiging voor de vrijwilligersavond. Dit is een bijbaantje uit duizenden! Sta je al te dansen op de tafel uit enthousiasme? Dat treft: we hebben ruimte voor versterking.

Heb je dat dansje net niet gemaakt, maar ben je wel benieuwd hoe het er bij de redactie aan toe gaat? Vooruit, we nemen een klein kijkje achter de schermen. Een week of zes, zeven voordat we ‘t Koppeltje willen bezorgen, begint het feest: We mogen uitkiezen waar we deze editie aandacht aan gaan besteden. Met wat vaste rubrieken genoeg houvast, maar we houden ook altijd ruimte voor leuke gebbetjes en actualiteiten. Koffie-afspraakjes worden gemaakt met de personen in kwestie, vragen worden verzonnen en het potlood wordt achter de oren gestoken. Na een paar weken druppelen de eerste artikelen binnen bij de tekstmaffia voor een kleine controle. En ja, ook bij onze geoliede machine die we redactie noemen, hebben we wel eens (Écht niet vaak. Zéker niet bij elke editie. Écht niet.) te maken met wat lichte tijdsdruk zo richting de deadline voor de drukker. Maar hé, onder druk wordt alles vloeibaar, dus uiteindelijk leveren we altijd op tijd, meestal met een lichte blos op de wangen, het hele digitale bestand in bij de drukker die er weer een mooie tastbare versie van maakt. Als redactielid van ‘t Koppeltje werk je ook aan je vitaliteit. Want het bezorgen in Nederwetten gebeurt meestal op een spontane zaterdagochtend, na een bakje koffie. Met kinderwagens, fietsjes of andere hele handige vervoersmiddelen, is het zo gepiept om iedereen wat leesplezier te bezorgen. En dan is het wachten. Heel lang wachten. Totdat het eindelijk weer zes of zeven weken is voor de de volgende deadline. En dan begint het hele feest weer van voor af aan. Lekker overzichtelijk, dat is het.

Aanmelden kan door een mailtje te sturen naar: koppeltje@rkvvnederwetten.nl of gewoon even jezelf te melden bij een van de redactieleden.

Tot gauw!

De redactie