Ondanks 6 geblesseerde basisspelers begon Nederwetten goed aan deze wedstrijd. Voldoende kansen voor onder meer Giel van Korven maar de bal wilde niet in het doel. In de 13e minuut kwam Elsendorp over rechts richting Nederwetten doel en de supersnelle Silvan Kuipers plaatste de bal keurig in de rechter benedenhoek, nog voordat de verdediging  van Nederwetten besefte wat er aan de hand was. Elsendorp combineerde veel beter en was minder slordig dan Nederwetten en in de 37e minuut was het opnieuw Silvan Kuipers die een halve terugspeelbal onderschepte en de 2-0  aantekende. Met deze stand werd ook de rust bereikt

Na de pauze gloorde er toch weer een sprankje hoop toen een mooie aanval van Nederwetten bij Giel van Korven terecht kwam en die legde de bal panklaar voor Christiaan Baaten die prachtig binnen schoot 2-1. Lang kon Nederwetten na de aansluitingstreffer niet genieten want de aanvoerder van Elsendorp Dick de Bruyn strafte matig verdedigen van Nederwetten koelbloedig af.  3-1. Elsendorp kreeg legio kansen toen Nederwetten 1 op 1 ging spelen maar zeker 6 open kansen werden onbenut gelaten. In de eindfase van de wedstrijd kon Silvan Kuypers zijn hattrick aantekenen door zijn derde en Elsendorps 4e treffer te scoren. 4-1 was de dik verdiende overwinning voor de thuisclub en het Nederwetten van trainer Toon van de Loo mag hopen dat de ziekenboeg snel leegloopt want er is nog veel werk aan de winkel voordat ze bovenin mee kunnen draaien in deze 5e klasse.

Door: Louis Staals