Olympia Boys uit Ommel wint met 8-4 van RKVV Nederwetten. Na een daverende start leek het erop dat Nederwetten het lek van de laatste weken boven had, echter niets bleek minder waar.

Drie enorme kansen werden via de keeper en de paal van Olympia Boys net niet omgezet in een doelpunt maar de eerste scorings mogelijkheid van Olympia Boys was wel raak door Nick Megens die keeper Koen Joosten knap passeerde.

Giel van Korven mistte direct daarna een geweldige kans op de gelijkmaker maar zijn schot ging net naast. Over en weer werden nog verschillende kansen gecreëerd maar het was telkens net niet. Tot in de 23e minuut een fout in de Olympia verdediging prima werd afgestraft door de gelegenheidsspits Ben van de Bruggen. 1-1. Dit kunststukje herhaalde hij 5 minuten later nog eens, want met een mooie lob liet hij de Olympia keeper kansloos. 1-2.

Het werd stil op de tribune van Olympia Boys en de meegebrachte toeter werd zachtjes onder de bank gelegd. Na een half uur werd het nog mooier voor Nederwetten toen Toon van Rooij bij een doorbraak niet zelfzuchtig was en Mathijs Merkx de gelegenheid gaf om de 1-3 op het scorebord te zetten. Met deze florissante  stand ging Nederwetten de rust in en leek het een kat in het bakkie.

Ruststand: 1-3 voor Nederwetten.

De tweede helft was amper 3 minuten oud toen Tim van Mourik Olympia weer terug in de wedstrijd bracht. Hij omspeelde zijn tegenstander op knappe wijze en passeerde de keeper van Nederwetten 2-3.  Amper 8 minuten later nam dezelfde speler de bal ineens op de pantoffel en scoorde met een streep in de bovenhoek opnieuw Koen Joosten 3-3.

Olympia Boys kreeg vleugels en Nederwetten werd vleugellam. In de 50e minuut schoot Frank van de Weyer van zeker 30 meter over de Nederwetten keeper de 4-3 binnen. Nederwetten herpakte zich wel enigszins en Giel van Korven kon na een mooie vrije trap van Willem van Rooy de gelijkmaker binnen koppen 4-4 . Maar bij Olympia Boys had bloed geroken en weer een schot van grote afstand door Jeroen Corstjens verdween over de Nederwetten goalie in het doel 5-4. Koen van Bree, speler van Olympia Boys strafte een slordigheidje in de verdediging af en maakte de 6-4 en opnieuw Koen van Bree met een snoeiharde kopbal zelfs de 7-4. De gifbeker was nog niet helemaal leeg voor Nederwetten want ook de laatste druppel moest er nog uit en Sherimo Shavian mocht zijn goaltje mee pikken. 8-4.

Eindstand: 8-4 winst voor Olympia Boys.

De toeter van de Olympia supporter dreunde nog een tijdje na bij de meegereisde Nederwetten supporters en het boven gewaande lek zal toch nog gevonden moeten worden.

Volgende week de thuiswedstrijd tegen de trotse koploper en onze oud-trainer Dennis Wouterse van Milheezer Boys.