Op een geweldig gezellige avond werden de vrijwilligers, jubilarissen en een nieuwbakken erelid in het zonnetje gezet.

Waar zouden we zijn zonder al onze trouwe vrijwilligers?
Het zijn er bij ons teveel om allemaal op te noemen. Het voordeel is echter dat RKVV Nederwetten de mooiste vereniging ter wereld is en dat de vrijwilligersavond altijd super gezellig is! Allemaal weer hartelijk bedankt voor jullie inzet!

De jubilarissen dit jaar zijn:

Bovenste rij: Theo van den Tillaart, Ronnie van der Heijden, Jan van Stiphout, Robin Kierkels, Gerard van der Heijden, André Renders, Edward Renders, Theo den Ouden, Bernard van Genugten, Dirk Renders.

Onder zittend: Toon van Rooij, Arne Raaijmakers, Willem van Rooij, Sander Vanhees, Marco van Rooij.

Verhinderd: Jos Lammers.

Allen van harte gefeliciteerd!

Deze avond is ook, geheel als verrassing, Theo den ouden benoemd tot erelid van onze vereniging. Hieronder een kort verslag.

Theo den Ouden erelid RKVV Nederwetten

Theo is nu bijna 50 jaar en al 41 jaar lid van onze vereniging. Toen hij 13-14 jaar was zat het leidinggeven al in zijn bloed. Hij was dagelijks bij de jeugdtrainingen te zien, hij was assistent trainer bij verschillende trainers. Vrij snel daarna ging hij zijn eigen weg als jeugdtrainer. Bij partijtjes vroegen de spelertjes elke week aan Theo wat de stand was geworden want Theo hield dat bij. Altijd was het 6-6.

Later is hij nog enkele jaren trainer/coach geweest bij het 1ste dameselftal. Ook voetballend kon Theo goed uit de voeten, hij zag het spelletje, hij beheerste de techniek, het overwicht en hij had een loeihard schot.

Theo is een rustig en eerlijk persoon. Deze kwaliteiten hebben ons enorm geholpen tijden de oprichting van Sjo Juventud in 2014. Zoals altijd nam Theo direct het voortouw en werd voorzitter van gezamenlijke  jeugdcommissie,

In het begin liep niet alles vlekkeloos bij Juventud, spelertjes uit Gerwen en uit Nederwetten wilde graag spelen met eigen dorpsgenoten en niet gemend spelen . Theo werd daar niet warm of koud van en deelde ze in in elftallen waarvan hij dacht dat ze het beste tot hun recht kwamen. Nadien zagen de ouders ook wel dat het zo beter was, nu weten de spelertjes niet anders en gaan als vriendjes en vriendinnetjes met elkaar om.

Nu 35 jaar later staat Theo staat nog wekelijks als scheidsrechter en trainer op het veld. Nog steeds is hij voorzitter van de jeugdcommissie en bestuurslid jeugdzaken van ons hoofdbestuur.

Ja Theo, een hele lijst als vrijwilliger.

In onze kantine hangt een bord met foto’s, de personen daarop zijn ereleden.

Dat wordt je niet zomaar. Dan moet je ook daadwerkelijk iets gepresteerd hebben.

Wij van het bestuur hadden vorig jaar al wat besloten, maar dat kon niet doorgaan door de Coronamaatregelen. We hebben het dus lang stil moeten houden. Theo, je krijgt een welverdiende plaats op ons erebord.

Van harte gefeliciteerd! Hopelijk wil je nog jarenlang je inzet leveren voor Sjo Juventud en Nederwetten.