Onder miezerige omstandigheden met grijze luchten en motregen werd de wedstrijd Nederwetten-Boerdonk gespeeld.

Het was Boerdonk dat direct het initiatief nam en dat resulteerde binnen 5 minuten in kansen voor Daan Dortmans, Tim van Alphen en Mike Rovers maar deze waren aan hun niet besteedt. Mede door goed keeperswerk van Koen Joosten bleef de stand 0-0. In de 30e minuut werd een vrije trap van Ben van der Bruggen, goed verlengd door Toon van Rooy en prima afgemaakt door Hein Snellen van Vollenhoven  de 1-0 stond op het scorebord en hiermee werd ook de rust gehaald.

Na de pauze zagen we een herboren Nederwetten, met de nodige kansen voor de aanvallers van Nederwetten en in de 51e minuut nam Bart Sengers een afgeslagen corner vol op de pantoffel en zag zijn schot buiten het bereik van de Boerdonk keeper in de winkelhaak belandden. 2-0. Nederwetten ging meer vrijuit spelen en 4 minuten later soleerde Toon van Rooy door de achterhoede van Boerdonk  en zette de score op 3-0. Boerdonk was totaal aangeslagen en op aangeven van de sterk spelende Pieter Donkers maakte opnieuw Toon van Rooy met een volley de 4-0. Het spel van Nederwetten werd steeds beter en de amper in het veld gekomen Rik van Lieshout zorgde in de 83e minuut op subtiele wijze voor de eindstand van 5-0. Gelukkig voor Boerdonk werden er nog zeker vijf kansen gemist door Nederwetten anders hadden we de dubbele cijfers op het scorebord gehad. Moet vermeld dat scheidsrechter van Uden uit Boekel de wedstrijd prima aanvoelde en zijn gele kaarten op zak kon houden.

Volgende week geen programma voor Nederwetten maar de 3 punten van deze wedstrijd zitten alvast in de pocket.

p.s. Prins Pukkie van harte gefeliciteerd met uw Prinsenschap over de Wettersss!!