Op een mooie zonnige herfstmiddag werd in een druk bezocht voetbalpark “De Koppel” in Nederwetten de derby Nederwetten – RKGSV Gerwen gespeeld.

In de 4e minuten opende Niek Evers de score na een steekpass van Toon van Rooij. 1-0. Nederwetten ging voortvarend verder en wist in de 10e minuut de 2-0 te noteren door een mooie goal van Pieter Donkers in de korte hoek. Kort daarna kreeg RKGSV een penalty toegewezen maar die werd gemist door Mike v.d. Berk.
Nederwetten had toen verder uit moeten lopen maar in plaats daarvan zakte de ploeg terug in de verdediging, wat resulteerde in aanvallend spel van RKGSV met een doelpunt in de 24e minuut door een mooie kopbal van Joey v.d. Berk. 2-1. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee bleef RKGSV druk uitoefenen op het doel van Nederwetten. De ploeg kreeg het niet voor elkaar om onder deze druk uit te komen. RKGSV profiteerde met wederom een kopbal: 2-2 door Rick van Dael in de 56e minuut. In de 70e minuut kreeg RKGSV een vrije trap die via de borst van invaller Justin Hartman binnenviel: 2-3. 1 minuut later werd Niek Evers onderuit gehaald door Walter van Kuringen die na zijn tweede gele kaart alvast onder douche kon.
Tegen de 10 man van RKGSV trok Nederwetten daarna alles uit de kast om de gelijk te maken. Dit resulteerde in een aantal mooie kansen die helaas niet benut werden. Voor het talrijke publiek was deze spectaculaire eindfase van de wedstrijd bijzonder leuk en tot het einde spannend.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen St. Michielsgestel op het programma.