Nederwetten stelt op laatste speeldag promotie naar de 4e klasse veilig.

Het verhaal in de 5e klasse was bekend, de eerste 3 ploegen uit de competitie promoveren direct naar de 4e klasse. De afscheiding in de 5e klasse G leek -na een aantal wedstrijden- al snel  gemaakt. RKGSV, Nederwetten en LEW  maakten voor de eerste 3 plaatsen de dienst uit. Maar na de winterstop kwam de opmars van DVS en Waalre om de hoek kijken. Nederwetten liet wat punten liggen en LEW zakte steeds verder weg. RKGSV bleef stabiel en bekroonde dit vorige week met een kampioenschap. De opmars van DVS werd door de club uit Aalst bekroond met een definitieve plaats bij de eerste 3, waardoor promotie een feit is. Nederwetten had afgelopen zondag al promotie kunnen veiligstellen door de thuiswedstrijd tegen concurrent Waalre winnend af te sluiten. Nederwetten kwam echter niet verder dan een 4-4 gelijkspel en mocht van geluk spreken dat de 4-4 nog ver in blessuretijd werd gescoord. In de laatste wedstrijd bij DVS was voor de ploeg van Stephan de Graef 1 puntje voldoende om volgend seizoen in de 4e klasse uit te komen. Nederwetten voldeed aan de eis en mag zich opmaken voor een stapje hoger, waardoor de derby tussen beide buren RKGSV en Nederwetten volgend seizoen wederom op het programma staat.