In een teleurstellende wedstrijd wist Nederwetten het niveau van voorgaande wedstrijden niet te halen. Zeker tien opgelegde kansen werden onbenut gelaten en dan zegt de welbekende voetbalwet: “als jezelf niet scoort dan doet de tegenstander dat wel”. En zo gebeurde het ook. In de 33e minuut maakte Mitchel Kluitman de 0-1 nadat hij de bal door toeval van een verdediger van Nederwetten voor de voeten kreeg.

Wat Nederwetten daarna ook allemaal probeerde het lukte allemaal niet en op een gegeven moment speelt de teleurstelling zo’n grote rol en is de moed zover in de schoenen gezakt dat Eindhoven nog kans zag om in de laatste vijf minuten nog driemaal te scoren via Shentley Mathilda, Tim Tibosch en Niels de Haas. Een wedstrijd om snel te vergeten en ervoor te zorgen dat Nederwetten a.s. zaterdagmiddag in de uitwedstrijd tegen EMK er weer volop tegenaan kan gaan.