Ook vandaag weer veel supporters op sportpark de Koppel voor de wedstrijd tegen een hoger geklasseerde tegenstander. Al in de eerste 3 minuten kregen de aanvallers van PVV 3 open kansen om de score te openen, maar de bal wilde er maar niet in. Er werd pittig maar niet echt onsportief gevochten om elke bal en in de 14e minuut onderschepte Toon van Rooij een bal net over half veld, hij passeerde 3 tegenstanders op snelheid en rondde prima af, onhoudbaar voor keeper Jeroen Munsters van PVV via de linker en de rechterpaal verdween de bal in het PVV doel. 1-0 tot grote tevredenheid en verrassing van de Nederwetten supporters. De wedstrijd werd hard maar fair gespeeld en scheidsrechter Theelen hield ondanks enkele schermutselingen de wedstrijd zonder gele of rode kaarten prima in de hand. In de 41e minuut gaf Ben van der Bruggen een mooi pass op Toon van Rooij en met een strak schot van grote afstand zette hij de 2-0 op het scorebord. Met deze stand ging Nederwetten met een gerust hart naar de thee maar de strijd was nog niet gestreden.

2e Helft

In het begin van de 2e helft ging het allemaal nog crescendo voor Nederwetten. Een schot van Mathijs Merks ging net over de lat maar Nederwetten verloor de controle over de wedstrijd. In de 66e minuut haalde Bart Sengers de watervlugge Jeffrey Perts van PVV in het strafschopgebied onderuit. De scheidsrechter kende geen penalty toe maar Joey van Lieshout van PVV legde de bal net buiten de 16 meter en krulde de bal over Keeper Koen Joosten in het Nederwetten doel 2-1. De spanning was volledig terug en omdat de PVV aanvallers verzuimde om te scoren bleef de voorsprong van 2-1 op het bord. In de 89e minuut nam Toon van Rooij opnieuw op volle snelheid de bal aan en gaf een mooie assist op Tim Bunthof die gemakkelijk de 3-1 einduitslag kon aantekenen. Een mooie uitslag na de nederlagen tegen Gerwen en Brandevoort en nu op naar Milheeze om deze lijn door te zetten. Kortom een goede wedstrijd van de blauw-witten en een tevreden supporters schare van Wette.

Â