Mario Plugers verlengt bij RKVV Nederwetten

De nieuwe wind die sinds dit seizoen in Nederwetten is gaan waaien met de aanstelling van Mario Plugers is goed opgepakt door spelers, supporters en ook het bestuur. Het verlengen van het contract was dan ook een formaliteit.

“We zijn trots dat we Mario langer hebben weten te binden aan onze vereniging. Mario is fanatiek, heeft een duidelijke voetbalvisie en wil het ook niet te ingewikkeld maken. Daarnaast is Mario een warme persoonlijkheid die goed bij de vereniging past”, aldus voorzitter Willy Raaijmakers. “De stand op de ranglijst geeft volgens mij geen goed beeld van de verhoudingen op de velden. De tweede seizoenshelft verwacht ik dat we zullen gaan verrassen!”

We stelden Mario een aantal vragen over zijn eerste halfjaar in Nederwetten.

Wat is het voor een groep waarmee je werkt?

Het is een fantastische groep, die leergierig is en er vol voor gaat. Bovendien is het een fijne groep om mee te werken, zowel op- als rondom het veld. Gekscherend noem ik ze wel eens mijn vreemdelingen legioen (er spelen tegenwoordig wat expats bij Nederwetten). Het jammere is dat er wekelijks zoveel verschillen qua voetbal zit. De ene week voetballen ze aardig mee en denk ik dat het “lek boven” is. En de andere week maken we weer 3 stappen achterwaarts. Er moet echt méér stabiliteit komen. Ze werken hard, hebben beleving in het spel, maar soms is het dan nog niet om aan te gluren. Zondags heb ik daar dan last van, maar als ik dan dinsdags weer op het veld sta, dan ben ik weer blij dat ik met deze gemotiveerde jongens aan de slag mag. Concreet:       we hebben een fijne groep!

Waar liggen nog kansen voor Nederwetten?

De kansen voor ons vaandelteam zijn nog volop aanwezig. Zoals gezegd moeten we stabieler gaan voetballene, dan komt het allermaal goed. Als we terug kijken dan zijn we maar 2 keer echt zoek gespeeld op het veld, en dat was tegen de koploper FC Uden, die bovenin de 4e klasse nog mee kunnen draaien, en tegen Olland stond het niet goed, waardoor we geen kans hadden. Dat reken ik mezelf aan. Alle andere wedstrijden hadden net zo goed onze kant op kunnen vallen. Daar houdt ik me aan vast, en dat moeten we de 2e seizoenshelft dan ook laten zien.

Hoe kijk je terug op het eerste halfjaar bij onze vereniging?

Als club totaal ben ik in een warm nest terecht gekomen. Ik kom met plezier naar de club en heb aangegeven dat ik meer wil doen voor de club dan alleen naar het 1e te kijken. Het geheel staat me aan, en we hebben een prachtig sportpark, complimenten aan de “oudjes” van de vutploeg die maandags en meerdere dagen op het sportpark te vinden zijn. Het ligt er altijd netjes bij. Ook is het mooi om diverse activiteiten te zien op de club wat aangeeft dat er genoeg animo is om samen wat te ondernemen. Ze verzinnen altijd wel wat hier in Nederwetten. Waar ik me wel zorgen om maak is het feit dat we steeds moeilijker de teams kunnen bemannen, en het lijkt dat we langzaam het “licht uit gaan doen” op ons sportpark. Het zou toch doodzonde zijn als we op een moment moeten opgeven omdat we geen teams meer hebben? Gelukkig hebben we al wat plannen met enkele mensen opgepakt om te kijken of we voetballers kunnen werven. Ik help daar graag een handje bij, en hoop dan ook dat we dit voor elkaar krijgen. Voor de rest zou ik zeggen, lekker gezellig zo doorgaan. Top!

Heb je nieuwe mensen leren kennen buiten de spelers om?

Jaaah! Gelukkig wel! Ik vind het altijd prettig om te proberen om deel van een club te mogen zijn. Ik ben niet alleen trainer van het vaandelteam, maar wil ook een deel van de club zijn. Zonder de lagere elftallen, vrijwilligers en supporters kan een vaandelteam niet presteren. We hebben elkaar allemaal nodig. Het is fijn op de donderdag in de kantine om met de diverse mensen te buurten. Op de zondagen is het ook genieten, als we gewonnen hebben is dit wel wat meer, dan wanneer we verliezen. Toch moet je bij verlies ook een grote jongen zijn, en je rondje in de kantine willen maken. Kritische opmerkingen neem ik dan ter harte en hoop er dan mijn voordeel mee te doen. Nederwetten is dus niet alleen het vaandelteam, maar ook alles wat er omheen mee doet zowel spelers als supporters en vrijwilligers.

Namens het bestuur: Hartelijk dank voor het uitgebreide interview Mario. Wij wensen de selectie en Mario heel veel succes in de tweede seizoenshelft.

Nog niet genoeg over Mario? Lees ook het onlangs uitgekomen ’t Koppeltje. Hierin staat ook een interview met Mario!