Het was een stralende 1e Pinksterdag en honderden mensen waren toegestroomd om de 2e plaatselijke derby tussen Gerwen en Nederwetten, binnen 2 weken, te aanschouwen.

Alle toeschouwers waren klaar voor een spetterende wedstrijd en vanaf minuut een was er volop strijd. In de 10e minuut kreeg de goed spelende Niek Evers een mooie kans om de score te openen maar zijn inzet zeilde net naast het doel van keeper Bram Waterschoot. Nederwetten speelde goed en verzorgd voetbal en was zeker in de 1e helft de bovenliggende partij. In de 35e minuut loste Toon van Rooij een schijnbaar onhoudbare streep op het Gerwen doel, maar opnieuw voorkwam de Gerwen goalie de openingstreffer. Ook Gerwen kreeg nog enkele goede kansen maar behalve wat onnodige gele kaarten wegens commentaar op de leiding, werd er  in de 1e helft niet gescoord.

Rust: 0-0

De 2e helft begon ook goed voor Nederwetten. Een mooie omhaal van Ben van den Bruggen ging net naast en zoals zo vaak gold ook vandaag, als jezelf niet scoort doet het de tegenpartij. Uit een goed genomen corner nam Sander de Waal de 1-0 voor zijn rekening. Dolle vreugde bij het team en de staf van Gerwen, en 10 minuten later omspeelde Milos Melosovic prima, de uitgekomen keeper Joey van den Boogaard, en krulde subtiel de 2-0 binnen. Het werd nog wel even spannend toen, de net ingevallen Tom Raaijmakers op een voorzet van Niek Evers de 2-1 binnen kopte maar al met al moet gezegd worden dat de overwinning van Gerwen toch verdiend was. Door deze overwinning doet Gerwen nog volop mee voor de periode en kan Nederwetten met nog 1 wedstrijd voor de boeg de wonden gaan likken en prepareren op het volgende seizoen.

Eindstand: 2-1