MENOS (Landhorst) – RKVV Nederwetten 0-0

De meegereisde supporters van RKVV Nederwetten,werden niet echt warm, ondanks een lekker zonnetje in het “verre” Landhorst. De verwachtingen waren hoog gespannen na de overwinningen voor de winterstop tegen de koplopers in deze vijfde klasse.

Van beide kanten werd het een rommelige beginfase. Zowel Nederwetten als MENOS gingen slordig om met bal bezit, vele verkeerde passes en  alles behalve verzorgd voetbal. Ondanks dat kreeg Nederwetten de beste kansen om de score te openen in het begin van de wedstrijd. Tot 2x toe kreeg Giel van Korven een uitgelezen kans om de bal binnen te koppen maar beide keren trof hij geen doel. Toon van Rooij was nog dichter bij de openingstreffer maar zijn inzet belandde tegen de paal. Verder was er weinig te beleven in de eerste helft en konden beide teams met een 0-0 naar de thee.

Na de rust was het al niet veel beter. Slechts Willem van Rooij en keeper Jordy van den Boogaard haalden nog een acceptabel niveau, en voor de rest was het voor de supporters van beide kanten niet om aan te zien. Toen Willem van Rooij met een opnieuw opspelende liesblessure moest uitvallen moest zelfs trainer Toon van der Loo nog aan de bak maar ook zijn inzet kon de bakens niet meer verzetten. Het werd dus een bloedeloze 0-0 in Landhorst  en er was maar een uitblinker op het veld en dat was scheidsrechter Peerenboom die de wedstrijd prima onder controle had en met woord en daad en met veel tact elk probleem oploste. Zijn laatste fluitsignaal was een verlossing voor zowel de spelers als voor de supporters.

Deze wedstrijd maar snel vergeten en volgende week de thuiswedstrijd tegen HSE proberen winnend af te sluiten. Maar….daar is wel iets meer bezieling voor nodig.

Door: Louis Staals