In deze wedstrijd toonde Nederwetten karakter en kreeg met dit welverdiende gelijkspel loon naar werken.

Het spel was weliswaar van beide kanten niet hoogstaand, en ja, er werden veel fouten gemaakt, en ja het veld was bijzonder slecht, en ja er vielen (te)veel onnodige gele kaarten.
In de eerste helft was DVS de bovenliggende partij en kon Nederwetten daar niet veel tegenover stellen. Trainer de Graef van Nederwetten had er al voor gewaarschuwd: let op de kopsterke spelers van DVS. In de 15e minuut was het Rob Lubse die DVS via een kopbal op 1-0 bracht. Ondanks het harde werken van de Wetten spelers dicteerde DVS in die fase het spel. Maar via een snoeiharde kopbal van Alvin Kuster kwam Nederwetten in de 25e minuut toch op gelijke hoogte. Helaas was de vreugde van korte duur want 3 minuten later werd Rob Lubse vrijgespeeld in de 16 meter en had de hoek voor het uitzoeken: 2-1.
Nederwetten kwam na een half uur bijna op gelijke hoogte maar Toon van Rooij zag zijn inzet net over het doel gaan. In de 38e minuut kwam DVS op een 3-1 voorsprong toen Joeri van Breemen vanuit een corner binnen kon koppen. Dit was tevens de ruststand.

Na de thee was het Nederwetten dat de overhand had en kwam in de 53e minuut op 3-2 nadat de bal werd doorgekopt door Giel van Korven naar Niek Evers die de rust bewaarde en prima binnenschoot. Daarna volgde een rommelige fase.Gedurende de wedstrijd had de scheidsrechter van dienst al diverse keren geel getrokken. En na weer een aantal gele kaarten konden Erik Foolen van Nederwetten en een speler van DVS ieder met 2 x geel het veld verlaten. Met nog een kwartier op de klok ging Nederwetten op zoek naar de gelijkmaker. En in de 88e minuut werd het beloond. Het was Roy Slegers die de mooi indraaiende corner prima wist binnen te schieten 3-3. Al met al een verdiend resultaat.
Volgende week staat de thuiswedstrijd tegen Tongelre op het programma en kan het team de steun van het trouwe publiek goed gebruiken. Aanvang 14.30u (toegang gratis)