Weer ongelukkige nederlaag voor Nederwetten

Een zwaar gehavend Nederwetten moest het vanmiddag opnemen tegen een veel hoger geplaatste tegenstander in de 5e klasse. Het was een ijzig koude 1e paasdag maar zeker in de eerste helft van deze wedstrijd was Nederwetten zeker niet de mindere.

Vijf basisspelers zaten in de ziekenboeg en noodgedwongen werd de 16 jarige jeugdspeler Joey Renders aan de selectie toegevoegd. Aangevuld met nog wat 2e elftal spelers hield Nederwetten in het begin prima stand en creëerde zelfs enige kansen voor keeper Niek Ophey van Boerdonk. Tot in de 15e minuut een vrij gemakkelijke situatie voor het Nederwettendoel, die zeer ongelukkig uitviel voor Joey Renders, die in plaats van de bal achter te spelen de bal hoog boven keeper Yoey van de Boogaard vast in de kruising joeg.1  –  0  Deze ongelukkige actie bracht Nederwetten niet echt van de kook en even later kreeg Toon van Rooij nog een enorme kans om de stand gelijk te trekken maar zijn kopbal voor open doel belandde recht in de  handen van de Boerdonk goalie. Nederwetten bleef hard werken en het moet gezegd, de invallers van andere teams deden hun werk naar behoren. Joey Renders, Tim Bunthof, en Mark Spaan hielden de zaak in samenwerking met Willem van Rooij en Rick van Lieshout  achter tot aan de rust dicht en al moet ook zeker vermeldt worden dat keeper van de Boogaard weer uitstekend zijn mannetje stond.

Ruststand 1-0

Na de thee een zelfde wedstrijd beeld met over en weer wat kansen. In de 75e minuut een aanval van Nederwetten waarbij de keeper van Boerdonk buiten zijn keepersgebied kwam en de bal met de hand beroerd met als gevolg een  vrije trap en een rode kaart voor de doelman. De vrije trap werd door de inmiddels ingevallen trainer Toon van der Loo hard in de muur geschoten en keek Nederwetten nog steeds tegen de 1-0 achterstand aan. In de 85e minuut viel het doek voor Nederwetten toen op aangeven Danny van de Velden Erik Berg de 2-0 binnen schoot.

Eindstand 2-0

Volgende week opnieuw proberen. Er zijn komende week twee wedstrijden, omdat er ook een inhaalprogramma op donderdagavond gevoetbald wordt.

Donderdag 5 april 18:30u: Nederwetten – Elsendorp

Zondag 8 april 14:30u: Tongelre – Nederwetten