Weer hadden de trouwe supporters van Nederwetten het er voor over om de lange reis ( 80 km) naar Odiliapeel te ondernemen om het vaandelteam van Nederwetten aan te moedigen. Met de povere uitslag van vorige week nog in gedachte waren de verwachtingen niet al te hoog. Maar…niets was minder waar.

Nederwetten begon zeer sterk aan deze wedstrijd met al na 12 minuten een mooie kans voor Roy Sleegers maar zijn inzet trof net geen doel en ook Toon van Rooij kreeg nog een aardige kans die net naast ging. In de 31e minuut werd een prima genomen vrije trap van Hein Snellen van Vollenhoven feilloos achter doelman Bram Jonkers van Odiliapeel gekopt door Tom Raaymakers. 0-1. Een afgeslagen corner van Chris van den Biggelaar kwam via Ben van der Bruggen bij Toon van Rooij terecht en die rondde deze mogelijkheid fraai af 0-2 Nederwetten speelde een goede wedstrijd met frivool aanvalsspel en goede inzet. Zo konden de mannen van trainer Henri Maas met een gerust hart naar de thee.

Ruststand: 0-2

Odiliapeel kwam na de rust feller terug en doelman Jordy van den Boogaard moest tot 2x toe binnen 5 minuten flink aan de bak om te voorkomen dat Odiliapeel aan scoren toekwam. In de 53e minuut gaf na een prachtige aanval via Luuk van de Pol, Rik van Leeuwen de Nederwetten doelman geen schijn van kans en scoorde de 1-2. Nederwetten kwam aardig onder druk staan maar Chris van den Biggelaar gaf een afgemeten voorzet op Toon van Rooij en die maakte met wat knap draai en kap-werk prima af. 1-3. Het was nog een kwartier te gaan toen Odiliapeel een vrije trap mocht nemen en de hard ingeschoten bal kon Jordy van den Boogaard niet onder controle krijgen en Niels van den Brand scoorde de aansluiting treffer 2-3. En wat de trouwe supporters hoopten dat het niet gebeuren zou, geschiedde alsnog 3 minuten voor tijd. Opnieuw een voorzet van Thijs Ivits werd door Luuk Klaasen(eigenlijk de 1e keeper van Odiliapeel) mooi diagonaal binnen gekopt). 3-3.

Enigszins teleurgesteld verlieten de trouwe supporters het mooie sportcomplex maar zij waren algemeen van mening dat ze na lange tijd weer eens echt genoten hadden van een goede wedstrijd.

Eindstand: 3-3

Volgende week komt Fiducia op bezoek in Nederwetten en met dezelfde instelling als vandaag moet het lukken de 3 punten in Nederwetten te houden.

Door Louis Staals