Het begon al in de eerste minuut van de wedstrijd. Toon van Rooij ontsnapte aan de buitenspelval en ging vrij op de Boerdonkse doelman af. Deze voorkwam een doelpunt door hangend aan zijn shirt hem naar de grond te halen maar de vrij onzekere scheidsrechter zag er geen kwaad in. Derhalve nog steeds 0-0.

Er volgden vele grote kansen voor Nederwetten en Boerdonk kon alleen maar verdedigen. Maar het duurde tot de 16e minuut voordat Nederwetten op voorsprong kwam. Een knap genomen vrije trap van Willem van Rooij  werd door Giel van Korven knap binnen geschoten en nog wel met zijn rechter voet die normaal bijna nooit gebruikt wordt, 1-0.  In de 35e minuut vielen de eerste twee gele kaarten voor  elke partij een. Het waren  overtredingen en dit was allemaal nog wel te billijken . Vlak voor rust nog een open kans voor Tom Raaijmakers en voor Toon van Rooij  maar de 2-0 werd niet binnen geschoten en beide teams gingen met 1-0 naar de thee.

Al na drie minuten in de 2e helft werd de stand al gelijk getrokken door Joey van den Vossenberg een van de kleinste spelers op het veld die een voorzet van rechts diagonaal inkopte. Het werd allemaal wat minder vriendelijk, maar niet echt bikkelhard of gemeen maar de gele kaarten gingen als zoete broodjes voor zowat elke overtreding naar verschillende spelers. In de 60e minuut kon een door Mathijs Merks genomen corner, de bal onhoudbaar voor de Boerdonk  keeper, door Toon van Rooij binnen  worden geschoten. 2-1. Goed vijf minuten later werd voor een simpele overtreding wel een penalty gegeven door de scheids, die de wedstrijd echt niet in de hand had. Roel van Alphen van Boerdonk voltrok dit vonnis zonder enig probleem. 2-2. Inmiddels had Hein Snellen van Vollenhoven zijn 2e gele, en dus met een rode kaart het veld moeten verlaten. Maar Nederwetten rechtte de rug opnieuw en in de 71e minuut haalde Giel van Korven verwoestend uit en knalde de bal vast in de kruising. 3-2. Elke aanval van Boerdonk leverde rond de zestien wel een vrije trap op en wat niet kon uitblijven gebeurde in de 87e minuut toen opnieuw Joey van den Vossenberg de 3-3 binnen schoot. Inmiddels moest ook Ben van den Brugge met zijn 2e gele kaart het veld verlaten . In de slotminuten waren er nog bijna niet te missen kansen  maar gescoord werd er niet meer. Zowel van Boerdonk zijde als van Nederwetten werd de conclusie getrokken dat ook een scheidsrechter wel eens een off-day heeft en die had de goede man vandaag.

Eindstand 3-3.

Volgende week gaat Nederwetten 1 uit naar Vlierden. Tegenstander daar is SPV.