Negen jaar geleden kwamen twee dames met het idee om een damesvoetbalteam op te richten. Ze hadden als snel 19 dames bij elkaar. Geen van hen had daarvoor ook maar ooit een bal aangeraakt. Onze vereniging dacht dat dit maar voor een jaartje zou zijn en dat de dames het snel voor gezien zouden hebben. Dat heeft heel anders uitgepakt. Ondanks , dat ze de eerste 2 jaar op de onderste plaats geëindigd waren, bleven ze gemotiveerd. Toen ze met een achterstand van 9-0 hun eerste goaltje maakte was het onroerend om te zien hoe ze elkaar geheel emotioneel omhelsden alsof ze een wereldwonder hadden verricht. 9-1, de tegenpartij stond erbij te kijken met de gedachten, wat hebben we nu aan onze fiets hangen.

Vooral het plezier wat ze onderling hadden hield hen op de been. Inmiddels telt onze vereniging 70 vrouwelijke speelsters. We hebben 2 dames en 2 meisjes teams. Aanmeldingen voor de vriendinnendag op zaterdag 9 mei a.s. voor het werven van nieuwe leden stromen binnen. Dames en meisjes, als jullie eens een keer willen kijken of voetbal iets voor jou is, meld je dan aan via meidennederwetten@hotmail.com.

De dames zijn helemaal in onze vereniging geïntrigeerd en zitten in het bestuur en in allerlei commissies. Na 7 jaar werd het tijd om ook prestatievoetbal te gaan spelen. Harrie van Elderen werd aangetrokken als coördinator/coach. Hij stelde een prima kader op rondom het dames en meisjesvoetbal, dat heeft zijn vruchten afgeworpen. Aan het einde van het seizoen viel Harrie van Elderen uit door ziekte. Invalcoach Bert Smids heeft deze taak succesvol doorgezet. Eerst leken de selectie heren en dames beide kans te hebben op een kampioenschap, heel spijtig vielen de heren terug door een aantal flinke blessures. Het komend seizoen zijn zij weer aan de beurt.

19 april, ongeslagen kampioen.

Zondag 19 april reisde half Nederwetten af naar Oisterwijk om onze dames aan te moedigen. Dat was nodig want Taxandria stond op plek 2 en gaf zich niet zomaar gewonnen. Na een spannende bloedstollende wedstrijd werd er met 2-1 gewonnen. Na afloop was het groot feest in Nederwetten, de platte kar kwam uit de schuur en trok met de dames een ereronden door Nederwetten en Nuenen. PSV kampioen, nou, lekker belangrijk, dat feestje slaan we wel een jaartje over. Champagne vloeide alom, een dorpsfeest tot in de late uurtjes. Supporters, hartelijk bedank voor jullie steun.