Erbarmelijk slecht weer, een gestaag neervallende regen en een gure herfstwind striemde over het sportpark in Loosbroek. Een tiental Nederwetten supporters toog vol goede moed naar deze uitwedstrijd om te zien hoe hun ploeg het verlies van afgelopen week tegen SV Uden zou goed maken.

Het team van trainer Henri Maas begon ondanks het gemis van enkele spelers, voortvarend, speelde goed positie spel en nam de eerste 10 minuten het heft in handen. Het zag er zeker naar uit dat hier wel wat puntjes te halen vielen. In de 27e minuut gaf Ben van der Bruggen een mooie voorzet op Christiaan Baaten   maar deze kopte rakelings over. In de 38e minuut echter, viel het eerste doelpunt voor WHV door een misverstand in de Nederwetten defensie scoorde Gino Bosch de 1-0. Nederwetten was toen al de grip op de wedstrijd kwijt geraakt en was blij dat met deze stand de rust bereikt werd.

Rust: 1-0

Na rust vielen de doelpunten als rijpe appelen. Twee minuten na de hervatting scoorde Roel van Lunenburg de 2-0 en 3 minuten later was het weer raak 3-0 door Yorick van de Rakt. Er knapte iets bij Nederwetten. Er kwam geen bal meer aan en in de 60e minuut gaf Tim Buun de genadeklap voor Nederwetten. 4-0. Thijs Lunenburg zorgde nog voor de 5-0 en 6-0 en de Nederwetten droop letterlijk en figuurlijk af. Al voor het laatste fluitsignaal, van de goed leidende scheidsrechter, had het merendeel van de Nederwetten supporters de warmte van de auto al gevonden. Conclusie vandaag, deze wedstrijd snel vergeten en vol goede moed, met een compleet team, de volgende wedstrijd tegemoet treden.

Eindstand: 6-0