Deze week 2 verslagen. Eentje van trainer Henri Maas en eentje van Louis Staals.

Verslag 1: Door trainer Henri Maas:

Tegen VV Irene, een ploeg met 1 punt minder dan Nederwetten werd deze mooie rustige herfstdag de strijd om aansluiting met de middenmoot uitgevochten in Gemonde. Met wat vervangers in de opstelling had Nederwetten het plan om het initiatief aan Irene te laten en door uitbraken gevaarlijk te worden. Het jonge team van Irene had ook het betere van het spel in de 1e helft zonder veel kansen te creëren.

Na een klein half uur werd een  ietwat onnodige overtreding op een van de  spitsen van Irene gemaakt wat resulteerde in een penalty: 1-0. Direct sloeg Nederwetten terug en uit een van de vele corners kon Willem van Rooij een bal die van de lat terugkwam binnen werken. De strijd was redelijk in evenwicht, maar door niet kordaat optreden op de helft van de tegenstander kon wederom een speler in de diepte weggestuurd worden en deze passeerde Jordy van de Boogaard met een lob: 2-1 met rust.

Ruststand: 2-1

Met Joey Renders voor Daan Heesakkers pakte Nederwetten het wat energieker aan in de 2e helft. Helaas werd de blauw-witten een zuivere penalty onthouden toen een voorzet van Hein Snellen van Vollenhoven door de centrale verdediger met de arm geraakt werd. Nederwetten ging door en een van de weinige echt goede combinaties leverde de gelijkmaker op.  Roy Slegers zette aan en ging  de  een-twee met Toon van Rooij aan. Op volle snelheid kwam Roy Slegers voorbij de laatste linie en oog in oog met de keeper schoof hij de bal beheerst binnen.

Erop en erover dacht Wette, maar dat liep de laatste 25 minuten toch anders. Een kleine dekkingsfout van het middenveld werd direct afgestraft door Irene. Een speler mocht vrij aanleggen vanaf 18 m en de bal viel over Jordy van de Boogaard heen. Wederom in de achtervolging, maar Irene gaf niet veel weg. Een counter in de 80 e minuut leidde tot de beslissing: 4-2. In de 90e minuut nog 5-2 door een te korte bal terug op de keeper, maar dat was dan eigenlijk weer teveel voor Irene.

Eindstand: 5-2

Over 90 minuten gezien verloor Nederwetten terecht, gewoon omdat het iets te veel foutjes maakte.

Volgende week een leuke thuiswedstrijd de dichtst bij Nederwetten liggende vereniging…

Verslag: Henri Maas

Verslag 2: Door onze vaste reporter Louis Staals

S.C Irene –   Nederwetten 5-2

Een prachtige herfstdag, heerlijk voetbal weertje. De strijd om aansluiting te vinden bij de middenmoot werd in Gemonde uitgevochten. Nederwetten trad aan met enkele vervangers en de opzet vandaag was om Irene het initiatief te laten nemen en dan met snelheid in de Wettense voorhoede met uitbraken tot score te komen. De jonge ploeg van sc.Irene had het betere van het spel in de eerste helft, maar creëerde weinig kansen. Na een half uur werd een ietwat onnodige overtreding in de zestien gemaakt en uit de toegekende penalty scoorde Irene de 1-0. Nederwetten sloeg echter vrij snel weer terug en uit een van de vele corners kon de van de lat terugspringende bal door Willem van Rooij worden binnen gewerkt. Het spel was goed in evenwicht maar gestuntel op het middenveld leidde tot opnieuw een diepte pass en met een lob werd doelman Yordi van den Boogaard gepasseerd 2-1 Dit was ook de ruststand.

Met Joey Renders voor Daan Heesakkers pakte Nederwetten het wat energieker aan en Nederwetten had de pech dat de blauwwitten een zuivere penalty onthouden werd . Een voorzet van Hein Snellen van Vollenhoven werd overduidelijk met de hand weggewerkt maar de scheidsrechter ging hier niet in mee. Na een sublieme aanval, en goede combinatie tussen Roy Sleegers en Toon van Rooij werd de gelijkmaker op volle snelheid binnen geschoven door Roy Sleegers 2-2. Nederwetten dacht en nou erop en er over maar het mocht niet zo zijn. Een dekkings fout op het middenveld werd direct weer afgestraft door Irene 3-2 En door weer een counter in de 80e minuut ook nog de 4-2 . De moed zakt dan in de schoenen en door een te korte terugspeelbal op de keeper viel in de 90e minuut ook nog de 5-2. Deze uitslag is zeker geflatteerd maar Nederwetten ging eigenlijk ten onder aan iets teveel eigen foutjes. Door de intocht van de goedheilig man Sinterklaas en zijn zwarte Pieten, was het aantal meegereisde supporters wat minder maar met wat goede wil zagen zij toch wel perspectief voor de rest van het seizoen.