NEDERWETTEN 1  – GERWEN 1    2-5

In een zonovergoten sportpark de Koppel hebben ruim 300 mensen in een fantastische entourage, kunnen genieten van een sportieve wedstrijd tussen de twee gezelligste verenigingen van Nuenen. Natuurlijk was er zowel op als langs het veld de nodige spanning maar na afloop spatte de vriendschap en gezelligheid er vanaf. Nederwetten begon met veel balbezit maar in de 18e minuut ging Koen van Gorp in de fout en leed balverlies op 20 meter van het doel. De afgevallen bal kwam uit de daarop volgende voorzet terecht bij Koen Joosten maar die liet stijf van de zenuwen de bal uit zijn hand vallen en de attent reagerende Lars de Groot kon de 0-1 binnen tikken. In de 26e minuut kon weer na geklungel in de Wettense achterhoede, Tom Timmermans de bal achter Koen Joosten schieten en de 0-2 op het scorebord zetten. Nederwetten bleef aan vallen. Een gele kaart voor Willem van Rooy, een open kans voor Koen van Gorp leidde niet tot de aansluitingstreffer. Een prima aanval van Gerwen op rechts resulteerde in een puntgave voorzet van Tom Timmermans en opnieuw Lars de Groot rondde deze met een perfecte kopbal af 0-3. Nog voor de rust kon Nederwetten de aansluitingstreffer aantekenen. Een prima voorzet van Toon van Rooy werd door Niek Evers met een volley voortreffelijk ingeschoten. 1-3

Met deze stand werd de rust bereikt en tijdens de rust gingen de dames van Nederwetten rond voor de Loterij voor JUVENTUD een combinatie van jeugdelftallen van Nederwetten en Gerwen (hoe mooi kan het zijn) Rondvraag in de pauze van : Gaby Rekels(Nederwetten) tot Tonny van der Heyden (Gerwen) iedereen repte over de goede sfeer tussen beide verenigingen.

De tweede helft was nauwelijks begonnen en Uw reporter, maar net op tijd, om te zien hoe opnieuw Niek Evers uit een vrije trap de 2-3 liet aantekenen. In tegenstelling tot eerdere vertoningen van deze derby werd er mannelijk maar sportief gevoetbald en de goed leidende scheidsrechter had alles perfect in de hand. In de 71e minuut miste Lars de Groot een enorme kop kans maar amper een minuut later, weer na een misser in de verdediging, schoot hij de voor Gerwen de verlossende 2-4 binnen. De 2-5, was een formaliteit  na een fout van doelman Koen Joosten , die probeerde om Gurkan uit te spelen en daardoor een penalty tegen kreeg. Gurkan greep deze buitenkans zelf aan door de penalty binnen te schieten. Een sportieve, aantrekkelijke strijd, in de geest van ons kent ons, werd na de wedstrijd in de uitpuilende kantine voortgezet. Supporters van beide clubs gemoedelijk, vriendschappelijk en ongecompliceerd genoten na van een mooie middag in Nederwetten.

a.s Zondag de wedstrijd tegen Brandevoort en Nederwetten kan daar misschien bij de koploper, wel voor een stuntje gaan zorgen.