Nederwetten heeft zijn enthousiaste coach, die de balans bewaakt tussen gezelligheid en prestatie, gevonden. Theo den Ouden (46), afkomstig uit de eigen gelederen, grijpt de kans aan om onze jonge, gemotiveerde groep meiden de komende jaren te gaan begeleiden op de weg naar de top van de vierde klasse.

Clubman

Theo is al vanaf de e-jeugd lid van Nederwetten en voetbalde tot drie jaar terug nog wekelijks. Eerst in de jeugd, daarna bij de senioren, waarvan enige tijd in de selectie en de laatste jaren bij zijn vrienden van de veteranen.

Naast zijn actieve carrière heeft Theo ook altijd al interesse gehad in het trainersvak, waarin hij vanaf zijn 16e al actief is.

Theo: “Vooral het werken met de iets oudere jeugd vond ik leuk. Samen over voetbal praten, in plaats van blind afgaan op wat een trainer zegt vind ik belangrijk. Ook bij de dames mogen de speelsters van mij best meepraten. Graag zelfs!”

Bestuur

Ook bestuurlijk draait Theo al heel wat jaren mee. Als voorzitter van Sjo Juventud (de jeugdafdeling Nederwetten-Gerwen) zorgt Theo voor doorstroming en zodoende kent hij de jongste speelsters van onze vereniging perfect. Dat dit voor Theo een extra argument was om juist nu de stap te maken is geen geheim. “Er komen een paar hele goede speelsters bij de komende jaren, samen met de huidige groep dames zie ik de toekomst van het Nederwettense damesvoetbal heel rooskleurig.”

Doelstelling

“Dit seizoen in de vierde klasse blijven is een vereiste. We hebben absoluut de kwaliteit om te handhaven en volgend jaar gaan we doorgroeien. Ik ken deze dames al best goed, ik zie ze regelmatig spelen, als we deze fanatieke groep nog meer als een team laten functioneren is er veel mogelijk. Dat het met de sfeer bij de dames goed zit weet iedereen, dus die voorwaarde is er in ieder geval.”

Na de winterstop

Via deze weg willen Bert Smids van harte bedanken dat hij Nederwetten als tussenpaus uit de brand heeft geholpen. Bert heeft het hart op de juiste plek zitten, we zijn dankbaar dat we op hem een beroep kunnen doen als het echt nodig is.

Ook clubman Mark Spaan heeft de dames vooruit geholpen door de trainingen voor zijn rekening te nemen. Dit lijkt vanzelfsprekend, maar dat is het voor ons zeker niet. Bedankt Mark. Mark blijft betrokken, maar meer op de achtergrond.

De trainingen worden vanaf deze week al door Theo overgenomen, na de winterstop neemt Theo ook op zondag het stokje over. Succes Theo!