RKGSV – Nederwetten.

Op deze grillige lentedag waarin zon, bittere kou en pittige hagelbuien
elkaar afwisselden streden Nederwetten en RKGSV voor 41e keer deze derby.

Het talrijke publiek dat naar deze wedstrijd was komen kijken kreeg een aantrekkelijke wedstrijd voorgeschoteld. RKGSV kon uiteindelijk de drie punten in huis houden. RKGSV startte zeer aanvallend. In de 18e minuut bracht Bart Sengers namens Nederwetten met een kopbal redding. De daarop volgende corner werd door Nick de Loo net naast het doel van Nederwetten gekopt. In de 23e minuut kwam RKGSV spits Mike van den Berk oog in oog te staan met keeper Thoonen die de bal goed wegtikte maar in de voeten van een RKGSV speler, die in de nastoot tegen de paal schoot. Daarna nam Nederwetten het heft in handen maar de schoten van Ben van der Bruggen, Toon van Rooij en Tom Raaijmakers troffen geen doel. Kort voor rust kreeg Menno Vos nog een uitgelezen kans. De bal glipte over het gladde veld door de Nederwettense verdeging en Menno kwam alleen voor keeper Thoonen maar hij schoot de bal langs het doel. De Nederwettense verdediging verdient complimenten. Het leverde prima werk ondanks alle positiewisselingen bij RKGSV. Ruststand 0-0.

Na de thee kwam RKGSV sterk uit de startblokken en kreeg het in de 58e
minuut een corner. Uit deze corner kon Tim van Berlo in een onoverzichtelijke situatie de bal binnentikken. 1-0. Nederwetten probeerde zoveel mogelijk pressie op het doel van RKGSV uit te oefenen om op gelijke hoogte te komen. Dat leek in de 79e minuut ook te gaan lukken. Uit een corner draaide de bal gevaarlijk richting het RKGSV doel. De bal werd weggewerkt via de arm van een RKGSV speler. Alles en iedereen verwachte een penalty maar de over het algemeen prima fluitende scheidsrechter Camdzic kende echter geen strafschop toe. Nederwetten stuurde nog meer spelers naar voren om de aanvallen te ondersteunen met alle risico’s van dien. Kort voor tijd maakte invaller Tom Wellens met een schuiver in de linkerhoek de 2-0. Toch bleef Nederwetten aandringen en dat werd beloond. Een voorzet van Ben van der Bruggen werd door Koen van Gorp prima binnengeschoten. 2-1.
Op de valreep lukte het Toon van Rooij net niet om de gelijkmaker te
scoren. Op zijn strakke schot kon keeper Rob Wessels ternauwernood de bal uit het doel ranselen. Erg jammer want Nederwetten had wel een puntje verdiend.

Voor Nederwetten staat er voor volgende week de thuiswedstrijd tegen
Fiducia op het programma.