In een voor het publiek zeer mooie wedstrijd heeft Nederwetten ook tegen koploper PVV de volle winst behaald. Met hard werken en een tomeloze inzet van begin tot einde was er een verdiende overwinning voor onze blauw-witten.

Eindstand: 5-3

Al na 39 seconden gaf Giel van Korven een splijtende pass op Jesper Franc en die rondde beheerst af. 1-0. Nederwetten was sterker, een voorzet van Toon van Rooij werd voor een open doel nog gemist door Matthijs Merkx maar in de 23e minuut nam Toon van Rooij een corner en in de scrimmage die voor het doel ontstond scoorde Giel van Korven de 2-0. Amper 7 minuten later stoorde Toon van Rooij op eigen helft en kon de bal onderscheppen en vrij doorlopen en moeiteloos de PVV keeper passeren. 3-0. Weer 5 minuten later werd een corner genomen door Niek Evers en de afvallende bal werd snoeihard ingeschoten door Matthijs Merkx. 4-0. Een ongekende situatie voor Nederwetten. Maar in de 37e en 45e minuut werden 2 afstandsschoten van respectievelijk Johan van de Laak en Tim Smits prima binnen geschoten op identieke wijze.

Ruststand: 4-2

Na de thee ging PVV toch weer wat beter voetballen maar een mooie pass van Roy Sleegers bereikte Matthijs Merkx en die gaf een puntgave voorzet op het hoofd van Niek Evers en die zette de weer de grotere marge op het scorebord van 5-2. Maar, amper 2 minuten later weer een goal van Johan van de Laak omdat de verdediging niet adequaat ingreep: 5-3.

Hierna werd het toch weer spannend en over en weer kwamen er nog verschillende kansen maar die resulteerden niet meer in goals. Derhalve, dankzij de grote inzet, de wil om voor elkaar door het vuur te gaan en de steun van de supporters een mooie overwinning op de koploper van deze klasse. Wat niet onvermeld mag blijven was ook het optreden van scheidsrechter De Bruin, die de wedstrijd prima in handen had en met stip de hoogste snelheid had van alle spelers op het veld en overal “bovenop” zat.

Volgende week op naar Menos in Landhorst, wel uit de onderste regionen van onze competitie, maar de mannen van Trainer Toon van der Loo hebben laten zien dat, ondanks de vele blessures, een goede wedstrijdinstelling de remedie is om punten te pakken.

Door: Louis Staals