In de beginfase van de wedstrijd leek PVV een geduchte tegenstander te worden.

Zij speelde makkelijk de bal rond en het duurde zeker tot de 10e minuut voordat Nederwetten echt wakker was. Maar vanaf dat moment werd met overleg en prima spel het heft in handen genomen door de Blauw-Witten uit Nederwetten. Het was Toon van Rooy die een prima pass gaf die in eerste instantie bijna afgerond werd door Christiaan Baaten maar de PVV keeper kon de bal nog tegenhouden. In de rebound scoorde Niek Evers op subtiele wijze de 0-1. In de 25e minuut was het weer de spits van Nederwetten die Pieter Donkers in de gelegenheid stelde om alleen door te gaan en hij liet de keeper van PVV kansloos met en lage schuiver in de rechter hoek. Vlak voor de pauze werd uitverdedigen van PVV door Toon van Rooy onderschept, hij passeerde vanaf de zijlijn 2 PVVers en scoorde op magistrale wijze de 0-3.

Na de pauze speelde Nederwetten de wedstrijd rustig uit. Het tempo zakte enigszins maar in de 10e minuut van de 2e helft onderschepte Niek Evers een fout in de verdediging van PVV en bracht via zijn 2e treffer de 0-4 op het scorebord. Nederwetten wisselde nog 3 spelers en de overwinning of zelfs een tegentreffer van PVV kwam niet, mede door met name Willem van Rooy en Ben van den Bruggen die verdedigend een prima wedstrijd speelde. Nederwetten heeft deze overwinning als collectief dik verdiend en volgende week kunnen zij tegen Brandevoort proberen om deze stijgende vorm te continueren. De in grote getale meegereisde Nederwetten supporters kwamen volop aan hun trekken vanwege de overwinning en ook de nul doelpunten tegen was voor de eerste keer.

Proficiat mannen!!

Volgende week komen de vrienden uit Brandevoort op bezoek voor een heuse topper in de 5de klasse F.

De nummer 1 (Brandevoort 5x winst uit 5 wedstrijden) spelen tegen onze blauw-witters die op de 3de plek staan met 10 punten (3x winst, 1x gelijk en 1x verlies).

Toeschouwers zijn meer dan welkom om onze blauw-witte aan te moedigen! aanvang 14.30u

Â