Ondanks striemende regen en een stormachtige wind ondernamen een groot gedeelte van de Nederwetten supporters toch de lange reis naar FC De Rakt in Uden. Na 18 minuten houdt de scheidsrechter het echter voor gezien.

Een lange rij op een beschutte plek van het sportpark, stond ingepakt en vol goede hoop het beginsignaal af te wachten. Bijna 15 minuten na de officiële aanvangstijd kwamen beide ploegen het veld op, en Nederwetten nam gelijk het initiatief. Ruim een kwartier was Nederwetten de bovenliggende partij met enkele kleine kansjes. Maar in de 20e minuut van de wedstrijd riep de scheidsrechter van dienst de aanvoerders en trainers van beide ploegen naar de middenstip om na enig overleg de wedstrijd alsnog te staken vanwege de extreem harde wind die normaal voetbal bijna onmogelijk maakten. Geen doelpunten dus 0-0 maar toch maar weer eens een blijk van de betrokkenheid van de 12e man die hun steun door dik en dun blijven geven aan het vaandelteam van Nederwetten. Volgende week opnieuw een verre uitwedstrijd tegen WHV en dan gaan we weer voor de 3 punten met z’n allen.

Door Louis Staals