Opnieuw heeft Nederwetten een gevoelige nederlaag moeten incasseren. Tegen een zwakker ingeschatte tegenstander werd met niet minder dan 7-2 geheel terecht verloren.

In het begin van de wedstrijd was het dankzij goed keeperswerk van Koen Joosten tot aan de 16e minuut  nog 0-0 maar een minuut later kwam in een scrimmage de bal via Osan  van HSE  in het doel terecht. 1-0.

Nederwetten probeerde de draad toch weer op te pakken maar het vuur zat niet in de ploeg. Het was allemaal te mat en te onnauwkeurig.

Nederwetten moest in de 25e minuut toezien dat Hein Snellen van Vollenhoven geblesseerd het veld moest verlaten. Hij werd vervangen door de juist van een blessure terugkerende Ben van der Bruggen en dat gaf toch weer enigszins een boost aan de verdediging van Nederwetten waarin Bart Sengers opviel door zijn wilskracht en harde werken. Echter in de 40e minuut was het weer raak toen opnieuw in een scrimmage door een verdediger in eigen doel gewerkt. 2-0. Met deze stand werd ook de rust bereikt.

Direct na de thee kreeg Nederwetten toch weer enige hoop toen Toon van Rooij op aangeven van Mathijs Merks goed wegdraaide bij zijn tegenstander en tegendraads de keeper van HSE passeerde. 2-1.

Amper 7 minuten later stond de stand op 2-2 toen HSE uitverdedigde en de bal tegen Tom Raaymakers aanschoot die op de lijn stond en deze kans benutte. Langs de lijn werd weer opgelucht adem gehaald en er gloorde weer hoop aan de horizon, tot in de 75e minuut Naahad Hoessein weer eens de gehele defensie van Nederwetten op het verkeerde been zette. 3-2.  In de 80e minuut weer een eigen doelpunt van Nederwetten. 4-2. Teleurgestelde supporters waren al onderweg naar de uitgang en constateerden onderweg een verkeerde terugspeelbal, te laat uitkomen van de keeper en nog een schlemielig doelpunt dat de eindstand bepaalde. 7-2.

Volgende week weer een uitwedstrijd naar Olympia in Ommel en daar maar weer hopen op een kentering voor Nederwetten 1, want het zit allemaal niet mee momenteel.