Wegens Corona kon de harde kern van Nederwetten supporters, inclusief de reporter, niet afreizen naar Haghorst, om het vaandelteam aan te moedigen en dat schijnt toch invloed te hebben op het resultaat.

Al na 5 minuten moest Nederwetten noodgedwongen een wissel toepassen. Linksback Bram de Jonge moest na een botsing gewisseld worden met voetproblemen. Hij werd vervangen door Ben van der Bruggen. De tegenstander uit Haghorst had geroutineerde aanvallers waar de Wette verdedigers veel moeite hadden. Ook het middenveld had de handen vol. Toch moest Nederwetten de hand in eigen boezem steken dat er na 25 minuten een 2-0 achterstand op he scorebord stond. Twee keer niet slim aan de zijlijn en de achterlijn had tot gevolg dat EDN 2x van dichtbij via een voorzet kon scoren. In de 30e kon Nederwetten terug komen via een penalty toegekend omdat Christiaan Baten in de 16 werd  gevloerd, die door Bart Berkers werd benut 2-1 Dit was tevens de ruststand.

Ruststand: 2-1

In de 2e helft kwam Nederwetten beter aan de start. Dat resulteerde in wat kleine kansjes van o.a. een mooie kopkans van Dennis van Es maar hij raakte de bal niet vol. Na 60 minuten kreeg het Team van trainer Henri Maas nog een zware domper te verwerken toen Willem van Rooij aan de noodrem moest trekken en met rood het veld moest verlaten. 10 minuten hierna werd al 3-1,  maar met man en macht vocht Nederwetten zich terug tot 3-2.  Meteen hierna was Nederwetten niet bij de les en werd het 4-2 voor EDN. Vlak voor tijd werd ook nog de 5-2 binnen geschoten maar toen was de wedstrijd al over. Het is jammer want bij een overwinning had Nederwetten aan kunnen sluiten bij de top in 5C.

Eindstand: 5-2

Volgende week de thuiswedstrijd tegen Ollandia, helaas zonder onze geschorste aanvoerder.