Een wedstrijd om snel te vergeten voor Nederwetten.

Opnieuw begon het duel veelbelovend. Een kwartier na de aftrap gaf Wim van Kronenburg een goede pass op Bram de Jong en die rondde deze met een prima schot heel mooi af. 1-0.

In de 35e minuut kon Remco Voets de bal via de rebound goed onder controle brengen en, zij het via een Nederwettens been, de 1-1 scoren. Amper 3 minuten later kreeg Harm van Oorschot de bal via een miscommunicatie in de Nederwetten verdediging de bal voor het inleggen 1-2. Nederwetten kwam er niet meer aan te pas en met deze stand werd de rust bereikt.

Ruststand: 1-1

Na de pauze werd het er voor Nederwetten niet echt beter op. In de 53e minuut maakte keeper Jordy van den Boogaard een inschattingsfout en Steven Dijke tekende voor de 1-3. In de 68e minuut onderschepte Robert Erven een foutieve terugspeelbal en zette de 1-4 op het scorebord. 10 minuten later weer een zwak moment van Jordy en opnieuw Robert Erven scoorde. 1-5. Tot overmaat van ramp was dat ook nog niet genoeg en opnieuw Steven Dijke maakte in de 89e minuut ook nog de 1-6.

Eindstand: 1-6

Het moet gezegd dat Nederwetten behoorlijk gehandicapt was door het gemis van de spits en de laatste man die wegens vakantie en een schorsing in de basis ontbraken. Voor de supporters was het in de druilige regen echt afzien en het laatste fluitsignaal kwam voor hun dan ook als een verlossing.

Volgende week uit naar MVC en dan maar hopen op herstel.

Door: Louis Staals