Ideale weersomstandigheden voor een lekkere pot voetbal Behoorlijk wat supporters van Ollandia en natuurlijke de vaste kern van Nederwetten was naar Olland gereden en kregen waar voor hun geld in een gelijk opgaande strijd. Na de 1-2 nederlaag van vorige week leverde de ontmoeting met Ollandia dezelfde score op.

Ollandia is een counterende ploeg en Nederwetten wist dit. Toch viel de eerste goal uit zo”n situatie Willem van Rooij moest helaas aan de noodrem trekken in het 16 meter gebied en de sterke spits van Ollandia van Dijke liet de Wettense goalie kansloos. 1-0. Hierna beet Nederwetten fel van zich af en een kwartier later werd Toon van Rooij de diepte ingestuurd en scoorde fraai de gelijkmaker in de korte hoek. 1-1 .Ollandia was gevaarlijk bij corners en voorzetten maar ook Toon van Rooij kreeg in de 31e en 34e minuut de kans om Nederwetten op voorsprong te zetten maar vrij voor de keeper ging de bal niet in het doel. In de 40e minuut was het de behendige Stefan van Erven die een perfecte voorzet gaf en opnieuw spits van Dijke kopte de 2-1 binnen. Keeper Jordy van den Boogaard was hierbij kansloos. Met deze stand gingen de mannen naar de thee.

Rust: 2-1

Met Giel van Korven erbij probeerde Nederwetten de bakens te verzetten. Ollandia beperkte zich tot tegenhouden maar toch kreeg de boomlange Giel nog een grote kans toen de Ollandia goalie mis zat kopte hij de bal prima in maar de bal belandde op de lat in plaats van in het doel. Dirk Renders viel nog in voor Tom Raaymakers maar Nederwetten bracht net iets te weinig om aanspraak op de winst te maken maar vandaag was een punt zeker verdiend.

Eindstand: 2-1

Als Nederwetten deze inzet behoudt komen de punten zeker in de volgende wedstrijden.

door Louis Staals

Feest!

Komende zondag 3 november staan er 4 thuiswedstrijden op het programma. Om 10 uur voetbalt Nederwetten 2 tegen Oirschot Vooruit 10, om 11 uur moeten de mannen van het 4e aan de bak tegen RKSV Heeze 7, om 12:15 gaan de dames de strijd aan met RKDSV Vr1 en als laatste mag de selectie de punten proberen binnen te halen tegen Elsendorp 1. Na deze wedstrijden zal om vier uur het eerste themafeest van start gaan ! Puur Nederwetten, een dag middag/avond vol met echte Nederlandse meezingers die gedraaid worden door onze eigen DJ Joey !! Dus trek je foute dansschoenen aan en dan hopen we heel veel supporters en feestgangers te zien op zondag 3 november op het sportpark van RKVV Nederwetten !!

Tot dan !

#bijzijnismeemaken #voetballenbijnederwettenisleuk