Er had meer in gezeten als…

Een druilerig sportpark de Koppel was het decor voor de wedstrijd tussen 2 partijen die vorige week de volle winst binnen haalde in de 1e competitie wedstrijd van dit seizoen.

FC Uden begon sterk aan deze wedstrijd en het verschil in klasse werd in de 28e minuut al duidelijk. De snelle rechtsbuiten van FC Uden Meli Polat kapte knap de Nederwetten verdediging uit en schoot knap de eerste treffer achter Nederwetten doelman Jordi van den Boogaard 0-1 . FC Uden kreeg meerdere kansen maar de goalie van Nederwetten staat zeker in de laatste tijd zijn mannetje en pareerde menige kans voor FC Uden. Tot vlak voor de rust hield hij zijn doel schoon en Nederwetten kreeg een unieke kans om de stand gelijk te trekken. Een doorgebroken Roy Sleegers werd in het strafschopgebied neergehaald en scheidsrechter Meulenbroek gaf terecht een penalty voor Nederwetten. Topscorer van Nederwetten Toon van Rooij ging achter de bal staan en schoot de bal strak in de rechter benedenhoek. Maar doelman Kenneth van Kampen lag in de zelfde hoek en keerde deze penalty. Een domper voor Nederwetten ze hadden met een 1-1 stand wat vrolijker naar de thee kunnen gaan.

Rust: 0-1

Na de hervatting was er geklungel in de achterhoede van Nederwetten en opnieuw Meli Polat was terplekke om dit af te straffen. 0-2. Amper 2 minuten later kreeg Christiaan Baaten een opgelegde kans om de aansluitingstreffer te maken maar hij miste vrij voor doel de mogelijkheid. Nederwetten kreeg nog wel wat kansen maar in de 82e minuut maakte Faroek Polat de 0-3. Mike van Lierop maakte ook nog de 0-4 en gelukkig kon Ben van den Bruggen in de slotminuut nog de hatelijke nul van het score bord halen. Hij soleerde alleen naar het vijandelijke doel en passeerde de FC Uden doelman op fraaie wijze.1-4 Er had meer in gezeten als… we dit en dat of misschien zo gedaan hadden maar dat mag Nederwetten volgende week laten zien.

Eindstand: 1-4