De wedstrijd begon veelbelovend voor Nederwetten. Mooie, vloeiende combinaties volgde elkaar op en de supporters bereidden zich voor op een sprankelende wedstrijd.

In de 2e minuut had Tom Raaijmakers al een mooie kans om de score te open maar van dichtbij miste hij op een haar. Zeven minuten later was het Willem van Rooy die een opgelegde kans miste maar ook deze kans ging verloren. Bij de eerste aanval van Irene, na onnodig balverlies, was het wel meteen raak. Stefan Raaymakers schoot de bal diagonaal achter keeper Koen Joosten 0-1. Nederwetten zakte enigszins in elkaar maar een mooie actie van Mathijs Merks werd goed afgerond door Tom Raaijmakers.1-1 was ook de ruststand.

Vol vertrouwen hoorde je langs de lijn dat het in de 2e helft wel goed zou komen. Maar het was eigenlijk meer een 2e helft van overleven. Scheidsrechter Dylan van Wingerden moest nog enkele keren een gele kaart tonen voor wat overtredingen die meer ontstonden uit vermoeidheid  dan van kwade bedoelingen. Samengevat bloedde de wedstrijd een beetje dood mede dankzij het lome weer dat de krachten bij beide partijen deed weg vloeien. Een terechte uitslag waarmee beide partijen konden leven.

Volgende week uit naar Ollandia en we gaan natuurlijk weer voor 3 punten