In een teleurstellende wedstrijd liet Nederwetten drie punten liggen bij hekkensluiter Knegselse Boys (KB).

Nederwetten startte voortvarend en dat resulteerde in de 2e minuut al in een uitstekende kans

voor Roy Sleegers die net naast schoot. Daarna was het ook meteen afgelopen met de goede
bedoelingen van Nederwetten.

In de 4e minuut werd de bal net over het doel van Nederwetten geschoten en in de 8e minuut werd een doelpunt van KB afgekeurd wegens buitenspel. Nederwetten speelde onrustig, soms zelfs een tikje paniekerig en over en weer werd er veel balverlies geleden. Een groot foutenfestival. De debuterende scheidsrechter Smets had z’n handen vol aan de wedstrijd en maakte meteen maar alles mee wat je zoal in het voetbal tegenkomt; een echte vuurdoop. Hij deelde maar liefst 8 gele kaarten uit. In de 44e minuut kende Smets een strafschop toe aan KB nadat keeper Thoonen de aanvaller van KB onreglementair tegen de grasmat had gewerkt. De penalty werd onberispelijk ingeschoten door J. Teunissen 1-0, dit was tevens de ruststand.

Na de thee zette Nederwetten de verdediging van KB direct onder druk. Via Ben van Bruggen kwam de bal bij Toon van Rooij die in de 48e minuut de gelijkmaker binnen schoot. Niets aan de hand zou je denken maar de vreugde was van korte duur want nog geen minuut later stond de 2-1 op het bord. Na
een korte corner werd de voorzet mooi en onhoudbaar binnen gekopt door Hein Willems. En in de 55e minuut wist de zeer creatieve speler Jano Wilting de 3-1 te maken (later moest hij van het veld na twee maal geel). Nederwetten zette hier bijzonder weinig tegenover. Alleen een schot tegen de paal door Giel van Korven leek de ommekeer in te luiden.

Maar het liep anders.

Diverse malen was KB al gevaarlijk geweest via lange ballen over de verdediging van Nederwetten. Precies uit zo’n situatie kwam de bal in de 82e bij Harold van Beers die de bal over de keeper lobte voor de 4-1. De race leek gelopen maar de wedstrijd kreeg een onverwachte wending toen Tim Bunthof in de 85e minuut 4-2 maakte en 3 minuten voor tijd Ben van der Bruggen de 4-3 binnenschoot. Scheids Smets telde echter weinig tijd bij voor blessure behandelingen en het tijdrekken en daarmee bleven de punten in Knegsel.

Nederwetten moet deze wedstrijd snel uit het geheugen wissen en volgende week in de thuiswedstrijd tegen Tuldania laten zien waartoe het werkelijk in staat is.

Â