Knappe prestatie van Nederwetten in leuke wedstrijd.
Gezien de uitwedstrijd bij WHV 4-3, beloofde de thuiswedstrijd een leuke partij te worden. De omstandigheden waren redelijk goed, beetje koud en klein beetje regen maar goed weer voor een leuke partij.

De eerste 10 minuten was WHV echt de bovenliggende partij en creëerde vele kansen maar zonder resultaat. Amper een minuut later echter viel het doelpunt wel voor WHV. 0-1 door een doelpunt van Thijs Lunerburg. Nederwetten leek aangeslagen maar weer een minuut later kreeg Nederwetten een penalty. Giel van Korven schoot deze grote kans op de gelijkmaker echter keihard op de lat. Christiaan Baaten in de 12e minuut een splijtende pass op Toon van Rooij die met het puntje van zijn teen de bal binnen gleed 1-1 Nederwetten ging goed door en in de 15e minuut pass van Wim van Kronenburg op Toon van Rooij, enkele kapbewegingen, een mooie assist op Giel van korven, doelpunt 2-1. Daarna volgde nog verschillende kansen voor WHV maar het scorings vizier stond bij hun vandaag out of order. De scheidsrechter had zijn stopwatch niet helemaal goed ingesteld en floot 2 minuten voor de rust al af voor de pauze. Daarom werd ook de rust met deze stand bereikt.

Ruststand: 2-1

Na de pauze duurde het tot de 64e minuut vooraleer de bevrijdende 3-1 op het scorebord kwam. Nederwetten kreeg weer een penalty omdat de ingeschoten bal van Tim Bunthof door een WHV speler met de hand werd beroerd en de “dader” Gino Bosch moest met rood het veld verlaten. Dit keer nam Toon van Rooij de strafschop en die schoot hem onberispelijk rechts van de keeper terwijl die onderweg was naar de linkerhoek 3-1. Inmiddels had ook Wim Kronenburg nog rood gekregen voor een ongelukkige tackle maar met 10 tegen 10 had WHV weer enkele open scoringskansen. In de 71e minuut nam opnieuw Toon van Rooij de bal op snelheid aan en passeerde op 30 meter de WHV goalie en bracht hier mee de ongekende stand van 4-1 op het scorebord. In de 84e minuut kreeg Christiaan Baaten na een open kans ook nog rust van de trainer en die werd onder luid applaus en gejoel van het publiek vervangen door Piet van den Oever. Die deed net als de ingevallen Dirk Renders en Mark Spaan er nog alles aan om de score op te voeren maar hierin kwam geen verandering meer. Leuke wedstrijd met veel gemiste kansen waarin de 2 rode kaarten echt niet nodig geweest waren.

Eindstand: 4-1

Volgende week wéér een thuiswedstrijd. Dan tegen Rood Wit uit Helmond.