Wederopstanding Nederwetten compleet na derde overwinning op rij.

Voor de donderdagavondwedstrijd uit tegen Fiducia was het voor iedereen weer haasten geblazen. Gelukkig staan er in De Rips niet veel files, dus op wat langzaam-rijden bij Gemert na waren we er zo. Onder fantastische weersomstandigheden startte de wedstrijd om 18:45u. Afgelopen zondag speelden beiden ploegen ook al tegen elkaar. Toen besliste Giel van Korven de wedstrijd met een rake vrije trap in Nederwettens voordeel.

De openingsfase van de wedstrijd was voor Nederwetten, dat enkele redelijke kansen kreeg, via diverse spelers, maar deze tot eigen frustratie niet wist te verzilveren. Later in de eerste helft kroop Fiducia uit de schulp en creëerde het ook enkele kansen. De van een schorsing teruggekeerde keeper Jordy van den Boogaard kreeg de kans om zich te onderscheiden en deed dat, evenals zijn collega aan de andere kant, op niet mis te verstane wijze.

Rust: 0-0

Nederwetten rook dat er kansen lagen en voerde in de tweede helft het tempo flink op. Dit hakte er in, want de tropische temperaturen eisten hun tol. Een driedubbele spelerswissel in de 60e minuut moest weer wat extra energie toevoegen aan deze wedstrijd. Tim, Tom en Bart verlieten het veld en voor hun kwamen Christiaan, John en Daan in het veld.

Met deze jongens erbij werden de duimschroeven nog wat verder aangedraaid en dat bleek uiteindelijk de nekslag voor Fiducia te zijn. In de 63e minuut liet de immer loerende goaltjesdief Toon van Rooij de openingstreffer op het scorebord noteren.

De voorsprong was voor Nederwetten het signaal om de boel achterin dicht te gaan timmeren. De al weken in grote vorm verkerende verdedigingsleider Willem van Rooij kreeg versterking van Niek en Giel. Zij zakten beiden een linie terug, waardoor spits Toon voorin alleen kwam te staan.

Nederwetten kon gaan counteren, wat voor de snelle middenvelders Jesper, Niek, Christiaan en Mathijs natuurlijk op het lijf is geschreven. In de 83e en 93e minuut complementeerde Toon zijn hattrick die door een knappe teamprestatie tot stand kwam.

Eindstand: 0-3

Aanstaande zondag speelt Nederwetten opnieuw uit. We gaan op bezoek bij koploper RKPVV in Helmond. Eerder dit seizoen veraste Nederwetten door deze titelkandidaat thuis met 5-3 te verslaan.